سردار محمد شرفی در نشست قرارگاه نوروزی امام علی(ع) در مرکز فرماندهی و کنترل ناجا با اشاره به شرایط خاصی که بر آیین‌های نوروزی حاکم است، اظهار کرد: همین شرایط توجه مضاعف نیروهای انتظامی، حکومتی و مقامات مسئول را به مدیریت شایسته امور بیش از پیش ضروری می‌سازد.

وی افزود: نیروی انتظامی ۶ راهبرد اساسی را برای جامعه در نوروز سال ۹۷ در دستور کار قرار داده است که نخستین و مهم‌ترین این راهبردها مدیریت، ایجاد آرامش و امنیت برای مردم بوده است به صورتی که هیچ دغدغه‌ای از این نظر در ذهن هم‌وطنان عزیز وجود نداشته باشد.

رئیس پلیس پیشگیری ناجا مدیریت کارآمد ترافیک در خیابان‌ها و جاده‌ها را یکی از راهبردهای اساسی پلیس برشمرد و گفت: اهمیت این ماموریت به اندازه‌ای است که اجرای درست آن سهم بسزایی در ایجاد آرامش روانی، کاهش سوانح و ... دارد.

وی تصریح کرد: پیشگیری از وقوع جرم از طریق حضور فراگیر و همه‌جانبه پلیس در سطح جامعه و ارائه خدمات انتظامی، قضایی و ترافیکی به شهروندان در ایام نوروز به صورت مستمر از دیگر راهبردهای اساسی ناجا برای سال نو معرفی شد.

سردار شرفی در ادامه اضافه کرد: صیانت از سلامت حرفه‌ای کارکنان و حفظ آنان از سوانح و همچنین حراست کامل از اماکن دارای رده امنیتی نیز یکی دیگر از راهبردهای اصلی ناجا در نوروز است که تلاش پلیس را به خود معطوف می‌کند.

این مقام ارشد انتظامی با اشاره به اهمیت مسئله ترافیک، بخش مهمی از مشکلات ناشی از آن را در ایام نوروز، استاندارد نبودن اماکن رفاهی، عدم پیش بینی جایگاه‌های دارای ظرفیت مناسب دانست و تاکید کرد: لازم است هرچه سریع تر و در جریان یک برنامه منسجم مکان‌های رفاهی جاده‌ای ساماندهی یابد تا از ایجاد ترافیک به این دلیل جلوگیری شود.

سردار شرفی در پایان با تاکید بر لزوم رفتار مناسب با شهروندان تصریح کرد: لازم است که کارکنان خدوم پلیس همانند روزهای گذشته با ادامه برخوردهای مناسب، رضایت شهروندان را در این زمینه نیز جلب کنند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.