جواد نکونام بعد از برتری ۴ بر یک تیمش مقابل بادران در نشست خبری اظهار داشت: ابتدا سال نو را به مردم قائمشهر، خبرنگاران حاضر در کنفرانس و تمام کسانی که در تیم سهیم هستند و برای تیم زحمت می‌کشند تبریک می‌گویم. در مورد بازی باید بگویم من به برد ۴-۰، یا ۵-۰ یا ۱-۰ توجه نمی‌کنم و سعی می‌کنم بازی خودمان را انجام دهیم تا پیروز شویم. همانطور که مشاهده کردید دروازه‌بان حریف از ابتدای بازی وقت تلف کرد، که نشان از این دارد که آنان به قدرت تیم ما واقف بودند.

* روی نقاط ضعف بادران کار کرده بودیم و گل زدیم

وی ادامه داد: هنگامی که بازی صفر صفر بود، ما 2 گل 100 درصد به ثمر نرساندیم، بعد از گل دوم، می‌توانستیم گل سوم را نیز وارد دروازه حریف کنیم که با بی‌دقتی این فرصت از دست رفت و بعد از نتیجه 3 بر یک نیز می‌توانستیم با اختلاف بیشتری به پیروزی برسیم. بازیکنان ما بعد از گل چهارم بازی را راحت‌تر گرفتند و چند فرصت را از دست دادند. یک گل بسیار ساده دریافت کردیم و بادران موقعیتی نتوانست بدست بیاورد. با شناختی که از نقاط ضعف بادران داشتیم، گل‌هایمان را از همان نقاط به ثمر رسانیدم. تمام گل‌ها و موقعیت‌هایمان روی تاکتیک‌هایی بود که در تمام هفته روی آنها کار کرده بودیم.

* هر بازیکنی حرفه‌ای زندگی کند در تیم من جا دارد

نکونام در رابطه با بازی دادن به جوانان گفت: هر بازیکنی که در تمرینات خوب بود، در ترکیب تیم ما حضور داشت و این ارتباطی به سن نداشت. بازیکنان من می‌دانند باید خوب تمرین کنند تا بتوانند خوب بازی کنند. عقیده من این است که بازیکنی که خوب تمرین می‌کند و زندگی حرفه‌ای دارد، در تیم من جا دارد و مسئله سن اصلا مطرح نیست.

* آرزوی قلبی من صعود تیم امید به المپیک است

سرمربی نساجی درباره تعریف و تمجید کارلوس کی‌روش از او گفت: کی‌روش به من لطف دارد؛ این نظر ایشان بود و قطعا نظرات او کارشناسی شده است. من کار مربیگری خود را با کی‌روش انجام دادم و چه زمانی که در تیم ملی بودم و چه در حال حاضر، ایشان به من لطف دارند، اما متأسفانه در فدراسیون به من این اجازه را نداند که کار خودم را انجام دهم و مثل 2 سال قبل که اشتباه کردند و تیم ملی جوانان را به من ندادند و تیم متأسفانه حذف شد و الان 2 سال باید فوتبال مان عقب بیفتد، امیدوارم این اتفاق نیفتد. امیدوارم هر کسی سرمربی تیم ملی امید شود، بتواند تیم را به المپیک ببرد و این آرزوی قلبی من است.

* این تیم قابل ستایش است

سرمربی نساجی در پاسخ به این سوال که همچنان قول صعود نمی‌دهد گفت: ما بازی به بازی فکر می‌کنیم و قطعا من قول صعود نمی‌دهم. زمانی که من به تیم آمدم 7 امتیاز عقب بودیم؛ ما 3 بازی انجام دادیم، در بازی اول تیم ما 10 نفره شد و بردیم، در بازی دوم در خارج از خانه پیروز شدیم و دوباره در بازی خارج از خانه بعدی صفر صفر شدیم و گل نخوردیم. تیمی که در 6 بازی قبل از اینکه من به تیم بیایم، 12 گل دریافت کرده و الان این نتایج را بدست می‌آورد، قابل ستایش است و سعی می‌کنیم بازی به بازی نتیجه بگیریم تا به امید خدا به موفقیت برسیم.

* از فردا به بازی با صبا فکر می‌کنیم

وی ادامه داد: از فردا تمام فکر و ذکر ما بازی با صبای قم است. من به بازی بعد از آن که در خانه است فکر نمی‌کنم و قطعا فقط به بازی با صبا فکر می‌کنم چون اگر ما صبا را شکست ندهیم، بازی بعدی نیز با مشکل مواجه خواهیم شد. ما بازی راحتی در پیش نداریم. هیچکدام از بازی‌های لیگ راحت نیست. ما بازی به بازی فکر می‌کنیم تا بتوانیم برنده شویم. ما بازی‌های سختی در پیش داریم و هنوز هیچ چیز تمام نشده است. 5 بازی پیش رو داریم که امیدوارم با نتایج خوبی که می‌گیریم، خودمان برای خودمان تصمیم بگیریم و سرنوشتمان به دست دیگران نباشد.

* بازیکنان از نظر تلاش واقعا عالی کار کردند

نکونام گفت: این تیم از لحاظ تلاش کردن 100 درصد انتظارات مرا برآورده کرد اما از لحاظ بدنی متأسفانه خوب نیستیم. ما خیلی تلاش کردیم و زحمت کشیدیم و از این بابت از تمام همکارانم تشکر می‌کنم، اما بحث بدنی زمان‌بر است و اکنون در آخر فصل زمانی نیست که بتوانیم به بازیکن فشار بیاوریم. امیدوارم در ادامه مسابقات، با مصدومیت مواجه نشویم. با توجه به تمریناتی که اکنون انجام می‌دهیم، کمی فشار روی بازیکنان زیاد است که در حال مدارا کردن با شرایط هستیم.

* این برد تقدیم به مدیران، همکارانم، بازیکنان و هواداران نساجی

سرمربی نساجی مازندران اظهار داشت:دوست دارم از همینجا مطلبی بگویم تا منعکس شود. این برد متعلق به مدیریت، کادرفنی، بازیکنان و هواداران نساجی است. صادقانه می‌گویم من در این برد کوچکترین نقشی نداشتم زیرا با توجه به اینکه نگاه و نیازهای من حرفه‌ای است، شاید برآورده کردن خواسته‌های من کار هر تیمی نباشد. واقعاً باشگاه نساجی، آقای صنیعی‌فر و آقای امیری تمام شرایط را برای من فرآهم کردند و همکارانم در کادر فنی نیز شبانه‌روزی در حال تلاش هستند. ما گاها تا نیمه‌های شب در حال تماشای فیلم مسابقات و بحث و گفتگو درباره آن هستیم تا بهترین ترکیب را برای تیم انتخاب کنیم. دوست دارم این برد را به باشگاه، کمک مربی‌ها، کسانی که اطراف من و تیم هستند و زحمت می‌کشند، بازیکنان و هواداران تقدیم کنم. امیدوارم این برد مبارک آنها باشد و این روند ادامه پیدا کند. معتقدم کار ما تازه شروع شده است.

* داشتن چنین هوادارانی برای هر تیمی نعمت است

وی با اشاره به حضور پررنگ تماشاگران نساجی در ورزشگاه گفت:خوشحالم که نساجی چنین تماشاگرانی دارد که واقعا داشتن آنها برای هر تیمی نعمت است. خوشحالم در باشگاهی هستم که پرسابقه و با ریشه است و مدیریت آن، مدیریتی است که فوتبال را بلد است و می‌داند فوتبال چیست. این برای من بسیار مهم است. برعکس برخی تیم‌ها که به فوتبال نگاه دیگری دارند. اینجا فوتبال است نه میدان جنگ، ما فوتبال بازی می‌کنیم و همه باید کمک کنیم تا تیم‌هایمان نتیجه بگیرند. هر مدیری که این مسئله سرلوحه کارش باشد، قطعا مربی و بازیکنش راحت‌تر کار خود را انجام می‌دهند و واقعا از این بابت از اینکه در باشگاه نساجی هستم بسیار خوشحالم. از مردم خوب قائمشهر و دیگر شهرها هم تشکر می‌کنم، زیرا در تعطیلات عید از کنار خانواده خود به استادیوم آمدند تا در کنار ما باشند و تشویقمان کنند. واقع از این بابت در تمام تماشاگران ممنونم.

* نساجی مثل استقلال، پرسپولیس و تراکتور در همه جا طرفدار دارد

جواد نکونام در خاتمه در خصوص اینکه چند تماشاگر از شیراز به قائمشهر آمده بودند و تصاویر آنها شکار شده است گفت:واقعیت آن است که تیم نساجی مثل تراکتور، استقلال و پرسپولیس در تمام شهرها هوادار دارد و تیم ریشه‌دار و پرسابقه‌ایست. از این موضوع خوشحالم و خوشحالم که امروز هواداران با خوشحالی به خانه رفتند. این برای من خیلی مهمتر بود زیرا اگر نتیجه‌ای که باب میل آنان نبود بدست می‌آمد، واقعاً شرمنده آنان می‌شدیم. امروز به بادران چهار گل زدیم، بروید ببینید آیا کسی توانسته این کار را بکند؟ در کنار گل‌ها نیز موقعیت‌های زیادی از دست دادیم. من فکر می‌کنم هواداران نساجی لیاقت بهترین‌ها را دارند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.