محمدرضا ساکت، دبیرکل فدراسیون فوتبال در خصوص اعلام تعطیلی لیگ از سوی سرمربی تیم ملی فوتبال گفت: تاکنون نشنیده‌ام کارلوس کی‌روش درخواست کرده باشد که لیگ فوتبال تعطیل شود. ضمن این که ایشان عدم بازی بازیکنان ملی‌پوش در باشگاه‌ها را نخواسته و درک درستی از اهداف مربیان و باشگاه‌ها دارد.

وی افزود: آن چه بسیار اهمیت دارد، آماده سازی همه جانبه تیم ملی فوتبال برای جام جهانی است که بزرگ‌ترین رویداد بین المللی فوتبال است و میلیاردها بیننده به آن چشم دوخته‌اند و قلب همه ایرانیان برای یک حضور قدرتمند و شایسته پس از چهار سال جهت حضور در آن می تپد. با توجه به شرایط پیش روی تیم ملی باید راهکاری برای ایجاد شرایط بهتر بازیکنان در رقابت‌های جام جهانی و مسابقات آینده در نظر گرفته شود که بدون شک تمام همت و تلاش فدراسیون و کادر فنی بر این امر خواهد بود.

دبیرکل فدراسیون فوتبال ادامه داد: کی‌روش اهمیت خاصی برای مربیان داخلی قائل است و معتقد است که با در نظر گرفتن شرایط خودمان و همچنین مشکلاتی که از طریق برنامه‌های جام باشگاه‌های آسیا فراهم شده، بازیکنان داخلی ما نیاز به آماده سازی، حفظ آمادگی و ریکاوری ویژه‌تری دارند. در واقع مشکل مطرح شده از  سوی کارلوس کی‌روش به خاطر برنامه ریزی و تقویم جام باشگاه‌های آسیا است که مرحله یک شانزدهم آن در بدترین زمان ممکن برنامه ریزی شده است.

وی ادامه داد: این موضوع و هشدار را ماه‌ها قبل ، سرمربی تیم ملی فوتبال یادآور شد و فدراسیون فوتبال نیز طی نامه‌ای رسمی موضوع را به کنفدراسیون فوتبال آسیا هشدار داد که درگیر شدن همزمان باشگاه‌های ایران، کره جنوبی، ژاپن، استرالیا و عربستان آن هم در مرحله یک شانزدهم جام باشگاه‌های آسیا و همچنین اردوهای آماده سازی برای جام جهانی، یک چالش فنی، ورزشی و اجرایی به وجود می‌آورد و درخواست تغییر این امر اعلام شد.

ساکت در ادامه یادآور شد: آن موقع فدراسیون فوتبال با دیدگاهی که از برنامه ریزی کی‌روش منتج شده بود، دغدغه امروز تیم ملی، بازیکنان ملی، مربیان محترم باشگاه‌ها و باشگاه‌ها را تبین و تحلیل کرد. امروز باید راهکاری را جستجو کنیم. راهکاری که هر چه باشد شاید بهتر از شرایطی است که پیش رو داریم. ۵ تیم صعود کرده به جام جهانی در فیفادی ۱۰ مسابقه انجام داده‌اند که تنها یک برد صورت گرفته و این امر برای موقعیت فوتبال آسیا هشدار دهنده است و در واقع برنامه ریزی و تقویم مناسب‌تری را که پیش از این خواسته شده بود، مجددا یادآوری کرد.

وی ادامه داد: یک بار نشنیده‌ام که سرمربی تیم ملی فوتبال درخواست تعطیلی لیگ را داشته باشد و در عین حال در حین برنامه ریزی و اقدامات اداری و اجرایی تیم ملی، دغدغه سلامت، حفظ و آمادگی، ارتقای آمادگی بازیکنان تیم ملی را کادر فنی و دست اندرکاران تیم یادآور شده و  این موضوع را نیز به فدراسیون یادآور شده است.

دبیرکل فدراسیون گفت: وضعیت عملکرد فنی بازیکنان تیم ملی در ایران و اقصی نقاط جهان به طور مستمر و لحظه‌ای توسط کادر تیم ملی از طریق روش‌های مختلف علمی، ورزشی و نرم افزارهای پیشرفته در حال ارزیابی، اندازه گیری، تحلیل و پایش است و مستندات کامل و دقیقی در اختیار ایشان و کادر فنی وجود دارد که در تمامی برنامه ریزی‌ها مباحث پزشکی، آماده سازی و ریکاوری بر اساس و متکی به این برنامه ها صورت می‌گیرد.

ساکت با اشاره به این که یار دوازدهم تیم ملی فوتبال در جام جهانی هوادران هستند، گفت: در جام جهانی پیش رو یار دوازدهم، گستره‌ای از مردم ایران است که با تپش قلبهای خودشان، انرژی مثبت را به تیم ملی و بازیکنان تیم ملی و باشگاه‌های پرتلاش ما تزریق می‌کنند. یار دوازدهم بدون شک امروز، مردم و رسانه‌ها هستند که انتظار بازیکنان تیم ملی از آنان حمایت همه جانبه و جلوگیری از هرگونه حاشیه سازی برای تیم ملی است.

دبیرکل فدراسیون گفت: صحبت‌های دلگرم کننده نوروزی ریاست محترم جمهور به موضوع ۵ ستاره بودن فوتبال ایران و حمایت‌های ارزشمند همه جانبه‌ای که وزارت ورزش و جوانان، هیات رئیسه، روسای هیات فوتبال استان‌ها، مدیران، مسئولان و کادر فنی باشگاه‌ها و هواداران غیرتمند باشگاه‌ها و رسانه‌ها از تیم ملی دارند،  باعث خواهد شد تا شاهد حضور گستره ایران به عنوان حامی بزرگ از تیم ملی فوتبال کشورمان در بزرگ‌ترین آوردگاه فوتبال جهان باشیم و این توقعی است همه جانبه که طی ۷۵ روز آینده، روزهای  همبستگی ملی برای فوتبال کشور ایجاد شود.

ساکت تصریح کرد: انتخاب گروه داوری ایران جهت قضاوت در جام جهانی ۲۰۱۸  را به خانواده فوتبال و داوری تبریک عرض می‌کنم. این عزیزان تحت حمایت همه جانبه فدراسیون خواهند بود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.