قاسم تقی‌زاده خامسی امروز در جریان بازدید از پایانه مسافربری امام رضا(ع) اظهار کرد: از ابتدای تعطیلات نوروز تاکنون حدود ٨٢ درصد از زائران با خودروی شخصی، ٧ درصد با اتوبوس و ١١ درصد هم با هواپیما و قطار وارد مشهد شده‌اند.

وی با بیان اینکه «به نظر می‌رسد وسایل حمل و نقل عمومی به اندازه کافی مهیا نیست و به همین دلیل مردم با خودروی شخصی به مشهد سفر می‌کنند»، ادامه داد: در دنیا مرسوم است که افراد با وسایل حمل و نقل عمومی سفر کرده و در مقصد برای گردش و تردد در سطح شهر، خودرو شخصی اجازه می‌کنند.

شهردار مشهد عنوان کرد: با توجه به وجود برخی مشکلات در جاده‌ها، باید مردم برای انجام سفر به استفاده از حمل و نقل عمومی تشویق شوند، البته مدیریت شهری و دولت باید زمینه را به گونه‌ای فراهم کنند که سفر با وسایل حمل و نقل عمومی توجیه اقتصادی داشته و راحت باشد.

وی افزود: وضعیت خدمت رسانی به زائران در پایانه مسافربری امام رضا(ع) بسیار خوب است و در گفت‌وگوی کوتاهی که با برخی از مسافران داشتم آن‌ها هم به این نکته اذعان کردند. امیدواریم تا پایان تعطیلات نوروز ٩٧ خدمت رسانی به زائران و مسافران با همین کیفیت در پایانه‌های مسافربری مشهد ادامه داشته باشد.

سخنگوی ستاد خدمات سفر استان از کاهش ۹ درصدی سفر هوایی و افزایش ۱۱ درصدی سفر با وسایل حمل و نقل شخصی به مشهد خبر داد.

مهدی فروزان در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: از 25 اسفندماه تا هفت فروردین‌ماه پنج میلیون و 300 هزار و 20 مسافر به مشهد سفر کردند که این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل 9 درصد افزایش را نشان می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: سفر با وسایل حمل و نقل شخصی 11 درصد و سفر ریلی به مشهد 4.5 درصد افزایش را نسبت به مدت مشابه در سال گذشته نشان می‌دهد. هچنین سفر با وسایل حمل و نقل هوایی 9 درصد و سفر با ناوگان جاده‌ای کمتر از یک درصد کاهش یافته است.

مدیرکل امور رفاهی زائران استانداری خراسان رضوی عنوان کرد: هشت میلیون و 927 هزار و 42 نفر از 25 تا  هفت فروردین‌ماه به استان سفر کردند، سفر با وسایل حمل و نقل شخصی 10 درصد، سفر ریلی به استان 4.5 نسبت به مدت مشابه در سال قبل افزایش یافته است و سفر با وسایل حمل و نقل هوایی 9 و سفر با ناوگان جاده‌ای بیش از یک درصد کاهش داشته است.

وی بیان کرد: به طور متوسط روزانه 811 هزار و 549 مسافر به استان و 481 هزار و 820 مسافر به مشهد سفر کردند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.