خبرگزاری کیودو ژاپن نوشت، معاون نخست وزیر روسیه روز شنبه در نشست مشترک با مقامات ژاپنی اعلام کرد شینزو آبه، نخست وزیر ژاپن قرار است ۲۶ ماه می‌ برای گفتگو با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه به مسکو سفر کند.

اولگا گولودتس، معاون نخست وزیر روسیه که در حال حاضر در ژاپن به سر می‌برد در دیدار با وزیر صنعت، تجارت و اقتصاد ژاپن در اوزاکا بر اهمیت تسریع هماهنگی‌ها میان دو کشور و تقویت همکاری اقتصادی میان روسیه و ژاپن تاکید کرد.

همچنین دو طرف ضمن تاکید بر افزایش همکاری‌های مشترک ابراز امیدواری کردند که دو کشور بتوانند همکار‌های مشترک اقتصادی خود را در نشست آتی میان رئیس جمهور روسیه و نخست وزیر ژاپن ارتقا دهند.

ژاپن و روسیه در سال ۲۰۱۶ به توافق رسیدند که توکیو کمک‌های اقتصادی در هشت زمینه مختلف از جمله خدمات درمانی، توسعه انرژی و ارتقا صنعت در روسیه را برای مسکو فراهم کند.

وزیر صنعت، تجارت و اقتصاد ژاپن نیز در این نشست اعلام کرد: امیدوارهستیم بسیاری از پروژه‌های مشترک میان دو کشور وارد مرحله اجرایی شود و روس‌ها از این پروژه‌ها بهره‌مند شوند.

ماکسیم اورشکین، وزیر توسعه اقتصادی روسیه نیز که در این نشست حضور داشت ضمن اشاره به انتخاب مجدد پوتین در انتخابات ریاست جمهوری در ۱۸ ماه مارس گفت: روسیه به حمایت از همکاری چند جانبه اقتصادی میان دو کشور که در دیدار میان شینزو آبه و پوتین در ماه می‌ سال ۲۰۱۶ توافق شد، ادامه خواهد داد.  

آبه پیش از این طرحی را برای ایجاد بستر مناسب در جهت برطرف کردن اختلافات میان دو کشور بر سر جزایر مورد مناقشه در شمال ژاپن ارائه داده است.

نخست وزیر ژاپن قرار است در یک نشست اقتصادی در اواخر ماه می‌ در سن پترزبورگ شرکت کند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.