سیاوش محبی در خصوص اوضاع ترافیکی محورهای هراز، فیروزکوه، امام رضا (ع) و بزرگراه حرم به حرم اظهار کرد: محور هراز از دقایقی پیش به از آب‌اسک به سمت رودهن یک‌طرفه شده و تردد انواع وسایل نقلیه از رودهن به سمت استان‌های شمالی ممنوع است.

وی بیان کرد: مسافران تا اطلاع ثانوی به محور هراز برای عزیمت به شهرهای شمالی مراجعه نکنند.

رئیس پلیس راه ویژه شرق استان تهران تصریح کرد: در حال حاضر تردد در محور هراز فوق‌سنگین از شمال به جنوب در جریان است و مسافران باید در این مواقع صبر و شکیبایی داشته و رعایت کامل مقررات راهنمایی رانندگی را مدنظر قرار بدهند.

وی ادامه داد: آمد و شد وسایل نقلیه در محور فیروزکوه سنگین و پرحجم در دو لاین شمال به جنوب و جنوب به شمال در جریان است و انواع وسایل نقلیه با تراکم بالا در حال عبور از این محور هستند.

محبی اضافه کرد: وضعیت ترافیکی محور امام رضا (ع) و بزرگراه حرم به حرم سنگین در جریان است و وسایل نقلیه به مرور در حال عبور از این محور هستند.

وی با بیان اینکه مسافران مدیریت زمان سفر را مدنظر قرار نمی‌دهند، اظهار کرد: متأسفانه هموطنان آغاز سفر خود را به ساعات پایانی روز موکول می‌کنند که این باعث وجود ترافیک‌های سنگین در محورها می‌شود.

رئیس پلیس راه ویژه شرق استان تهران تصریح کرد: رانندگان باید توجه داشته باشند سفر خود را به روشنایی روز و قبل از تاریکی شب موکول کنند تا با ترافیک‌های سنگین مواجه نشوند.

وی گفت: در حال حاضر وضعیت تردد انواع وسایل نقلیه از محورهای مواصلاتی شرق استان تهران سنگین است و مسافران در این مواقع صبر و آرامش خود را حفظ کرده و از انجام حرکات مارپیچ و مخاطره‌آمیز، سبقت از شانه خاکی و ... پرهیز کنند تا مشکلی در تردد به وجود نیاید.

محبی با بیان اینکه تاکنون حادثه خاصی در محورهای مواصلاتی شهرستان تهران رخ نداده است، افزود: مسافران و رانندگان در هر دو ساعت رانندگی ۱۵ دقیقه را به استراحت بپردازند و پس از تجدیدقوا و رفع خستگی ادامه مسیر دهند.

وی در پایان متذکرش د: بیشترین آمار تصادفات رانندگی به علت خستگی و خواب‌آلودگی و همچنین رعایت نکردن فاصله طولی مناسب با خودروی جلویی رخ می‌دهد پس باید به این موارد توجه ویژه‌ای داشت.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.