او آخرین بازیکنی بود که به تیم برانکو اضافه شد و پس از او نقل و انتقالات این باشگاه بسته شد تا دیگر سرخ‌پوشان نتوانند تا زمستان سال آینده بازیکنی جذب کنند.

رسن در تیم برانکو خیلی زود توانست خودش را به ترکیب اصلی برساند و از محبوبیت ویژه‌ای هم میان هواداران پرسپولیس برخوردار شود. این هافبک عراقی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری میزان در مورد سالی که سپری کرد و همچنین شناختش از عید نوروز صحبت‌هایی انجام داد.

*چه شد که پس ازدو سال بالاخره به پرسپولیس پیوستی؟

مدیربرنامه‌های من پیگیر این انتقال بود و از همان ابتدا هم نظر برانکو آنطور که می‌دانستم روی من مثبت بود، اما مشکلی که وجود داشت، داشتن قرارداد با تیم نیروی هوایی بود. نیرو هوایی از بزرگترین باشگاه‌های عراق است که هواداران خوبی دارد من هم خوشحالم که جزوی از این باشگاه بودم. این افتخاری بود که نصیب من شد تا به پرسپولیس بیایم و بتوانم به این تیم کمک کنم.

*برانکو خیلی سخت به ترکیب تیمش دست می‌زد، اما هنگامی که آمدی خیلی زود توانستی برانکو را برای حضور در ترکیب اصلی متقاعد کنی. خودت فکر می‌کردی که انقدر زود بتوانی به ترکیب اصلی برسی؟

من تحقیق کردم و می‌دانستم که پرسپولیس کادر بازیکنان کاملی دارد. می‌دانستم برای حضور در ترکیب اصلی آنقدر خوب باشم که به من بازی برسد. من سعی کردم در تمرینات هم جدیت لازم را داشته باشم و با تمام توان تمرین کنم تا برانکو به من بازی بدهد و از اینکه خیلی زود به من اعتماد کرد خوشحال هستم.

*شرایط پرسپولیس را چطور می‌بینی؟

پرسپولیس همه می‌دانند که بزرگترین تیم آسیا است و هواداران خوبی دارد این تیم حتی در کشور ما هم هواداران زیادی دارد. فصل گذشته توانستیم به جمع ۴ تیم برتر آسیا برویم که این موضوع خوشحال‌کننده بود.

*خیلی زود هم با سایر بازیکنان دوست شدی.

همین‌طور است استقبال خوبی از من در پرسپولیس شد. جو تیم واقعاً صمیمی است و آنها خیلی خوب از من که یک بازیکن خارجی بودم استقبال کردند این موضوع نشانگر آن است که همه در پرسپولیس همدل هستند و همین موضوع به نظر من جزو اصلی‌ترین دلایل موفقیت تیم در یکی دو سال اخیر بوده است.

*همان‌طور که می‌دانی در عید نوروز قرار داریم از این عید چیزی می‌دانی؟

ایران کشور همسایه ما است و فرهنگ این کشور چندان از فرهنگ ما دور نیست. چیز‌هایی راجع به عید نوروز شنیده‌ام که به هم عیدی می‌دهند و همه چیز را نو می‌کنند چرا که سال نو می‌آید. ما هم در کشورمان عید فطر را جشن می‌گیریم و به هم عیدی می‌دهیم.

*بهترین و بدترین اتفاقی که در این سال برایت افتاد چه بود؟

امسال سرشار از اتفاقات خوب برای من بود چرا که توانستم به یکی از بزرگترین تیم‌های آسیا بیایم. یکی از بدترین اتفاق‌ها هم حذف تیم عراق از مسابقات انتخابی المپیک بود چرا که تیم‌مان مستحق این بود که به مرحله نهایی مسابقات انتخابی المپیک راه پیدا کند.

*بهترین خاطره‌ات از امسال چه بود؟

راستش را بخواهید بازی در دربی خیلی لذت‌بخش بود، تنها پس از چند روز که من به ایران آمدم این بازی بزرگ برگزار شد و من اهمیت این بازی را می‌دانستم هواداران هم واقعاً‌ به جذابیت این مسابقه اضافه کرده بودند. من هم خوشحالم که در این مسابقه بازی کردم و دربی را هم بردیم. دیگر خاطره خوبی که دارم حضور در یک خیریه و دیدار با کودکان این سازمان بود و از اینکه توانستم در این دیدار آنها را شاد کنم خیلی احساس خوبی دارم و در آینده هم اگر وقت کنم قطعاً به آنها سر خواهم زدو دوباره با آنها فوتبال بازی می‌کنم.

*بهترین اتفاقی که منتظر آن هستی تا در سال جدید برایت اتفاق بیفتد چه است؟

پرسپولیس الان شرایط خوبی دارد و هدف همه تیم قهرمانی در رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا است. تلاش می‌کنیم تا بهترین اتفاق سال را با قهرمان شدن در آسیا رقم بزنیم.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.