خبرگزاری آناتولی ترکیه نوشت، سازمان آزادی بخش فلسطین در گزارشی اعلام کرد: سرعت شهرک سازی ها در کرانه باختری و قدس شرقی شتاب گرفته و رژیم صهیونیستی در تلاش است تا ۶۰۰ واحد مسکونی جدید احداث کند.

در این گزارش آمده است: رژیم صهیونیستی قصد دارد در کنار ۳۵۰ واحد مسکونی که پیش تر احداث آن ها را اعلام کرده بود، ۶۰۰ واحد مسکونی دیگر در شهرک صهیونیستی «نوف زهاف» واقع در ارتفاعات مکبر در قدس شرقی احداث کند.

این گزارش افزوده است: شهرک سازی ها در بخش های شمالی کرانه باختری نیز سرعت گرفته است به طوری که چهار شهرک صهیونیستی که در کرانه باختری احداث شدند در حال تبدیل شدن به یک شهر صهیونیستی بزرگ هستند.

سازمان آزادی بخش فلسطین در ادامه گزارش خود آورده است: طرح گسترش شهرک های صهیونیستی پس از اعلام دونالد ترامپ در به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی افرایش یافته است و صهیونیست ها در تلاش هستند تا برای ساخت واحدهای مسکونی جدید خود اراضی فلسطینی بیشتری را به شهرک های صهیونیستی الحاق کنند.

این در حالی است که روز گذشته (جمعه) شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد در ژنو پنج قطعنامه در مورد فلسطین با اکثریت آرا تصویب کرد که یکی از این قطعنامه ها در خصوص شهرک سازی های رژیم صهیونیستی در اراضی اشغالی از جمله قدس شرقی بود.

شورای امنیت سازمان ملل سوم دی ماه ۹۵ (۲۳ دسامبر ۲۰۱۶) قطعنامه‌ای را تصویب کرد که خواستار پایان دادن به شهرک‌سازی رژیم صهیونیستی در فلسطین اشغالی شد.

 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.