عباسعلی کدخدایی درباره نامگذاری سال ۱۳۹۷ به عنوان «سال حمایت از کالای ایرانی» از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی افزود: اینکه کشور بتواند در حوزه اقتصادی روی پای خود بایستد، ضامن استقلال هر جامعه و کشور است و هرچه کشور کمتر به کشورهای دیگر وابسته باشد، حوزه استقلال آن نیز گسترده تر می شود.

وی ادامه داد: در سال های اخیر رهبر معظم انقلاب روی موضوعات اقتصادی اعم از اشتغال، اقتصاد مقاومتی تاکید دارد و شعارهای سال را در این عرصه انتخاب می کنند تا با حمایت از تولید داخلی بتوانیم استقلال اقتصادی را به دست آوریم.

سخنگوی شورای نگهبان با بیان اینکه ایران دارای منابع بسیار عظیم طبیعی و نیروی انسانی جوان است، گفت: جوانان ما در هر حوزه ای وارد می شوند در آنجا تحولی ایجاد می کنند بنابراین با این همه نیروی انسانی و منابع عظیم طبیعی انصاف نیست که روز به روز وابستگی ما در حوزه اقتصاد بیشتر باشد.

وی افزود: تاکید رهبر معظم انقلاب و رییس جمهوری نسبت به بحث حمایت از کالای ایرانی و تولید داخل در جهت قطع وابستگی ها و افزایش استقلال کشور است که امیدواریم در سال جاری با همت مسئولان و حمایت های مردم به این نقطه برسیم.

کدخدایی ادامه داد: انتظار ما این است که مردم به سمت تولید کالاهای داخل بروند؛ اغلب افراد جامعه این نظر را دارند اما نکته این جاست که کیفیت تولید، نحوه عرضه کالا و یا خدمات بعد از فروش برای برخی کالاها وجود دارد و در این زمینه همچنان دارای ضعف هستیم. 

سخنگوی شورای نگهبان گفت: اگر تولید کنندگان داخلی هم اهمیت بیشتر را روی کیفیت و نحوه عرضه آن داشته باشند حتما مردم از کالای ایرانی استقبال خواهند کرد؛ امیدواریم کیفیت کالاها بالا برود و هم استقبال مردم از استفاده از کالای داخل بیشتر شود.

وی در ادامه به پرداخت تسهیلات و کمک به بخش تولید اشاره کرد و گفت: در بخش تسهیلات به تولیدکنندگان، دولت تلاش کرده که به تولید کمک کند اما رویه های دیوانسالاری (بروکراسی) در کشور نه تنها در اقتصاد بلکه در حوزه های دیگر هم سبب دلسردی علاقه مندان به تولید می شود. 

سخنگوی شورای نگهبان با تاکید بر اینکه بحث قاچاق یکی از مسایلی است که به تولید داخلی ضربه می زند، گفت: لازمه اش این است که مسئولان با این مساله جدی تر مقابله کنند تا موجب امیدواری تولیدکنندگان داخلی شود.

به گزارش ایرنا، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی در پیامی نوروزی به‌مناسبت آغاز سال ۱۳۹۷ سال جدید را سال «حمایت از کالای ایرانی» نام‌گذاری کردند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.