رییس جمهوری پیشین این کشور با اتهامات دیگری چون رشوه خواری و فرار مالیاتی روبروست.

این گزارش خاطرنشان می کند که ماموران قضایی کره جنوبی امروز لی میونگ باک را به جرم فساد مالی دستگیر کرده و به بازداشتگاه انتقال دادند.

رییس جمهوری پیشین کره جنوبی با دستکم ۱۲ اتهام از جمله دریافت ۱۰ میلیون و ۲۰۰ هزار دلار رشوه از دستگاه های جاسوسی و بخش های تجاری این کشور روبه رو است.

یونهاپ نوشته که لی همچنین متهم به اختلاس میلیون ها دلار و اختفای مبالغ دریافتی است و از پرداخت های مالیاتی گریخته و از مقام خود برای امور خصوصی سوء استفاده کرده است.

سوء استفاده های غیرقانونی از اسناد دولتی، زیر پا گذاشتن و نقض قانون و بهره گیری از قدرت از دیگر اتهامات رییس جمهوری ۷۶ ساله کره ای است که اگر ثابت شود دستکم به ۴۵ سال زندان محکوم خواهد شد.

او که مدتی شهردار پایتخت بود از سال ۲۰۰۸ تا اوایل سال ۲۰۱۳ میلادی قدرت را در اختیار داشت و از پنج ماه پیش ماموران در حال بازرسی درباره اتهامات وی و خویشاوندان و شماری از مشاورانش بوده اند.

ماموران قضایی کره جنوبی یک بار در اواسط ماه جاری میلادی او را احضار کرده و برای دستکم ۱۵ ساعت در دو روز مورد بازجویی قرار دادند و امروز جمعه رسما او را دستگیر کردند.

یک سال قبل نیز پارک گیون هی رییس جمهوری وقت کره جنوبی به دلیل فساد مالی و تبانی های سیاسی با یکی از دوستانش دستگیر شد و بر اساس اعلام دادگاه قانون اساسی از مقامش خلع و رسما دستگیر شد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.