مازیار غلامی عصر جمعه در گفت وگو با ایرنا بیان کرد: نقشه های هواشناسی نشان دهنده نفوذ توده هوای کم فشار از اواخر وقت جمعه به منطقه است که بر این اساس شرایط برای شکل گیری جریانات جنوبی فراهم می شود.

وی ادامه داد: طی عصر فردا (شنبه) تا صبح یکشنبه برای بعضی نقاط بویژه ارتفاعات، دامنه ها و جلگه مرکزی، وزش باد گرم پیش بینی می شود.

غلامی با اشاره به افزایش محسوس دما بین ۱۰ تا ۱۵ درجه و کاهش رطوبت نسبی، بیشینه سرعت باد در بعضی نقاط را بین ۳۵ تا ۷۵ کیلومتر بر ساعت و بصورت لحظه ای بیش از این مقدار، پیش بینی کرد.

وی از شهروندان خواست از روشن کردن آتش در عرصه های جنگلی خودداری کنند و توصیه کرد که با توجه به وزش باد گرم و افزایش دما، احتمال ذوب سریع برف ها در مناطق کوهستانی و افزایش دبی آب رودخانه ها وجود دارد.

غلامی آسمان امروز گیلان را قسمتی ابری تا ابری و مه آلود، بارش پراکنده، عصر و شب وزش باد جنوبی، در ارتفاعات و دامنه های جنوبی کمی تا نیمه ابری، عصر و شب وزش باد جنوبی (گرم) عنوان و برای فردا نیز آسمان استان را صاف تا نیمه ابری، پاره ای نقاط جلگه ای مه، گاهی افزایش ابر، وزش باد گرم (بعضی نقاط شدید بویژه عصر و شب) پیش بینی کرد.

وی بیشینه دمای گیلان در شبانه روز گذشته را با ۲۸ درجه مربوط به رودبار و کمینه دما را با هشت درجه مربوط به دیلمان عنوان کرد.

سرپرست اداره پیش بینی و هشدار اداره کل هواشناسی گیلان گفت: بیشینه و کمینه دمای ثبت شده در ایستگاه هواشناسی فرودگاه رشت نیز طی شبانه روز گذشته به ترتیب ۲۱ و ۹ درجه بوده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.