علی رغم وعده واشنگتن به آنکارا برای پاکسازی تروریست های پ ک ک و وای پی جی از شهر منبج، اکنون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا تاکید کرده است که ایالات متحده هیچ تمایلی برای ترک این شهر ندارد.

هیتر نوئرت در سخنانی تصریح کرد: نیروهای آمریکایی در شهر منبج مستقر شده اند. ما این مساله را به طور واضح به دولت ترکیه اعلام کرده ایم که به انجام عملیات در این منطقه ادامه می دهیم.

وی در کنفرانس خبری در پاسخ به سئوالی درباره موضع واشنگتن در قبال تحولات شمال سوریه و منبج گفت: مذاکرات با آنکارا هنوز به نتیجه نهایی نرسیده و واشنگتن قصد دارد تا به مذاکرات ادامه دهد.

اشاره نوئرت به تشکیل ۳ کمیته فنی بین ترکیه و آمریکا است که با هدف حل و فصل احتلافات گسترده بین دو طرف تشکیل شده است.

ارتش ترکیه از یکم بهمن ماه عملیاتی را به‌نام «شاخه زیتون» با هدف بیرون راندن شبه‌نظامیان وابسته به «یگان‌های مدافع خلق» شاخه نظامی حزب اتحاد دموکراتیک سوریه در ناحیه عفرین آغاز کرده است. ترکیه گروه «یگان‌های مدافع خلق» را تشکیلاتی تروریستی می‌داند و بارها از حمایت‌های آمریکا از این گروه انتقاد کرده است.

آمریکا کردهای پی وای دی را متحد اصلی خود برای مقابله با تروریست های داعش در سوریه می داند ولی ترکیه این سازمان را در فهرست گروه های تروریستی قرار داده است.

 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.