یک هفته بعد از این مصاحبه کاربران فضای مجازی همچنان در حساب های کاربری خود سوالاتی را مطرح می کنند که در این مصاحبه به آن ها پرداخته نشد یا بن سلمان از پاسخ قانع کننده به آنها طفره رفت:

 

 

1-حمله ائتلاف نظامی به رهبری عربستان به یمن که از سال 2015 آغاز شده است تاکنون دهها هزار نفر کشته و زخمی بر جای گذاشته است . علاوه بر آن بر اساس گزارش های سازمان ملل متحد بیش از دو میلیون نفر از مردم این کشور از سوء تغذیه کامل رنج می برند. و بخش اعظمی از زیرساخت های یمن بر اثر حملات هوایی ائتلاف ساختگی ویران شده است . بنادر یمن محاصره شده اند و اجازه ورود کمک های بشردوستانه به این کشور داده نمی شود . 
سوال این است که شما در این مصاحبه اقدامات خود در درون کشور را اصلاحات نامیدید . چگونه کشوری می تواند در داخل اقدام به اصلاحات کند اما در خارج از کشور دست به ارتکاب جنایت جنگی بزند.
2 - در این مصاحبه گفتید که انصارالله در یمن از ورود کمک های بشردوستانه با هدف ایجاد بحران و قحطی جلوگیری می کند . نقش شما در ایجاد این بحران چیست؟ یک هیئت نمایندگان سازمان ملل متحد به این نتیجه رسیده است که عربستان سعودی عمدا بنادر این کشور را محاصره کرده است تا به مردم یمن کمکی نرسد . آیا شرم آور نیست که یکی از ثروتمندترین کشورهای خاورمیانه، مردم فقیرترین کشور در خاورمیانه را گرسنه نگاه دارد؟
۳-از رفع ممنوعیت رانندگی زنان به عنوان دستاورد حقوق بشری خود در ماههای اخیر یاد کرده اید . ممکن است بگویید چرا در کشور شما انسانها مانند داعش گردن زده می شوند. چرا دولت شما ۳۲ نفر از اقلیت شیعه کشور را به جاسوسی متهم کرده و برای ۱۵ نفر از آنان حکم اعدام صادر شده است در حالیکه بر اساس گزارش کارشناسان سازمان ملل متحد از افرادی که به اعدام محکوم شده اند، تحت شکنجه اعتراف گرفته شده است و بازداشت شدگان از وضعیت جسمی و روحی و روانی نامطلوبی برخوردارند و از درمان لازم محروم هستند.؟
4 - برخی رهبران کشورهای دیگر را به دیکتاتوری متهم کرده اید . ممکن است بگویید که شما با کدامیک از قواعد دمکراتیک شناخته شده در جهان پله های ترقی را پیموده اید و در حالی که هیچ تجربه حکومت داری ندارید در حال قبضه کردن قدرت در این کشور هستید؟ ممکن است به این سوال پاسخ دهید که اگر دیکتاتور نیستید چرا دهها نفر از روشنفکران ، علما و متفکرین تنها به دلیل انتقاد از شما به زندان های طولانی مدت محکوم شده اند؟
۵-در خصوص دستگیری حدود سیصد نفر از تجار ، بازرگانان و شاهزاده ها گفته اید که «برنامه ما گرفتن پول نبود بلکه مجازات فساد بود و ارسال این پیام که هر کسی فساد کند با او طبق قانون برخورد خواهد شد». حال به این سوال پاسخ دهید که سرمایه شما و پدرتان از کجا آمده است . چرا در حالی که مردم عربستان در فشار اقتصادی هستند و بیکاری به رقم بی سابقه ای در این کشور رسیده است تابلوی ۵۵۰ میلیون دلاری و ویلا در جنوب فرانسه می خرید. آیا این فساد نیست ؟ چرا شما و پدرتان پول های باد آورده در طی سال های اخیر را به خزانه کشور با نمی گردانید؟
6 -به نظر شما افکار هیتلر به عربستان نزدیک تر نیست ؟ در مجلسی که اعضای آن با حکم پادشاه منصوب شده اند نه از طریق صندوق اخذ رای ، حتی یک نفر از سایر اقلیت ها عضو نیستند. آیا می دانید در ایران یهودیان در کنار سایر ایرانیان به راحتی و بدون هیچ محدودیتی زندگی می کنند و در مجلس این کشور که تمامی آنها بر اساس رای مردم انتخاب می شوند ، نماینده دارند و یهودی بودن به خودی خود در این کشور جرم نیست ؟
۷ - دراین مصاحبه ایران را به همکاری با سازمان القاعده متهم کردید . به خاطر دارید رییس سابق کمیته اطلاعات مجلس سنای آمریکا اعلام کرد که تحقیقات کنگره در سال ۲۰۰۲ نشان داده است ارتباط قوی بین تروریست های ۱۱ سپتامبر و دولت عربستان و موسسات خیریه و سایر طرف های سعودی وجود دارد . آیا وقت آن نرسیده است عربستان به جای فرافکنی به نقش بزرگ خود در ایجاد ، تسلیح ، حمایت مالی و تشویق گروهای تکفیری و تروریستی اعتراف کند.
8 - در این مصاحبه گفته اید که اجازه نفوذ گروه‌های تندرو را به بخش آموزش نخواهید داد. آیا شما نبودید که وقتی گروه تروریستی داعش در نظر داشت کتاب برای دانش اموزان مناطق تحت تسلط خود در سوریه از جمله رقه تهیه کند برای آنها کتاب فرستادید. تا آنها از کتابهای دانش آموزان شما استفاده کنند. آیا مدارس دینی شما در کشورهای دیگر غیر از نفاق ، دشمنی ، افکار سلفی ، تندروی ،موضوع دیگری راهم تدریس می کنند؟ ایا بن لادن زایده تفکرات شما در مدارس دینی نبود؟
۹ - در این مصاحبه گفتید که ایرانی ها توسعه طلب هستند . آیا نخست وزیر لبنان و رییس جمهور یمن به عنوان دو کشور عربی در تهران بازداشت شدند و از خروج آنها ممانعت به عمل آمد ؟ آیا همراهی با دولت بحرین برای سرکوب خواسته های مشروع این کشور توسط ایران صورت گرفته است ؟ مورد قطر چی ؟ آیا وقتی شما مرزهای خود را بر روی مردم کشور عربی قطر بستید ، ایران نبود که مرزهای خود را باز کرد و از اختلافات سیاسی برای گرسنه نگاه داشتن برادران مسلمان خود سوء استفاده نکرد؟
10 - تغییرات و اصلاحاتی شکلی که ایجاد کرده اید را « انقلاب» فرض کرده اید . ممکن است حال که در عربستان انقلاب رخ داده است ، خودتان را نامزد شرکت در انتخابات کنید تا مردم در آزادی کامل رهبر خود را انتخاب کنند؟ 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.