در نظرسنجی از ۶۰۰۰ سرمایه‌گذار در معیارهای مختلفی چون ثبات اقتصادی، محیط مطلوب مالیاتی، نوآوری، نیروی کار ماهر و متخصصان آشنا به فناوری‌های روز که توسط موسسه " یو اس نیوز اند ورلد ریپورت" صورت گرفت، فیلیپین به عنوان محبوب‌ترین مقصد سرمایه‌گذاری از دید سرمایه‌گذاران معرفی شد و اندونزی، دیگر کشور آسیایی عضو اتحادیه آ.سه.آن در رده دوم قرار گرفت.

این موسسه اعلام کرده است انتظار می‌رود در سال‌های پیش رو به دلیل نیروی کار ارزان و ماهر، سرمایه‌گذاری اقتصادهای مهمی نظیر چین در این دو کشور افزایش یابد.  

لهستان به عنوان تنها کشور عضو اتحادیه اروپا در بین ۵ کشور برتر برای سرمایه‌گذاری، در جایگاه سوم قرار گرفت.

در این گزارش آمده است: در شرایطی که در بسیاری از مناطق جهان، دوره تغییرات و بی‌ثباتی فرا رسیده است، سرمایه‌گذاران می‌توانند امنیت و ثبات را در لهستان بیابند.

این موسسه افزوده است: بانک جهانی در گزارش جدید خود، برخلاف تلاطمات درونی اتحادیه اروپا، خروج انگلیس از این اتحادیه و بحران پناهجویان، حال اقتصاد لهستان را خوب ارزیابی کرده است.

نکته جالب این است که دو کشور بعدی لیست، باز هم  ازاعضای اتحادیه آ.سه.آن هستند: مالزی با نیروی کار ماهر و دولت طرفدار فعالیت‌های تجاری در رده چهارم قرار دارد و پس از آن سنگاپور قرار دارد که علی رغم محدودیت در زمین به دلیل مساحت کم، موفق شده است با بهره‌گیری از تکنولوژی و نوآوری، بهره‌وری و کارایی را حداکثر کند و یکی از جذاب‌ترین مناطق سرمایه‌گذاری برای خارجیان باشد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.