شبکه هالک تی.وی با انتشار گزارشی تحت عنوان &#۳۹;جنازه خلبان چی شد؟&#۳۹; گزارش داد، در تاریخ ۱۱ مارس سال جاری یک هواپیمای جت شخصی ترک در کوهستان های شهرکرد سقوط کرد و ۱۱ سرنشین آن جان باختند.

به نوشته این رسانه، ساعاتی پس از این حادثه، هویت سرنشینان آن از جمله مینا باشاران دختر یکی از سرمایه داران ترکیه نیز شناسایی شد اما به رغم آزمایش های گوناگون دی.ان.ای از جنازه های به جای مانده از این حادثه، همچنان خبری از عاقبت بریل گبش کمک خلبان این جت شخصی به دست نیامده است.

این رسانه اضافه کرد: بنا بر اطلاعات دریافتی از تیم امداد و نجات ترک و نیروهای ایرانی حاضر در محل حادثه، با جستجوی چندین گروه کوهنورد در اطراف محل سقوط، هیچ اثری از جنازه کمک خلبان پیدا نشده است.

بعضی رسانه های ترکیه از احتمال شکسته شدن شیشه مقابل خلبان و پرت شدن وی به کیلومترها دورتر از محل سقوط اشاره کرده اند چرا که نمونه این حادثه برای یک هواپیمای شرکت هوایی بریتیش ایرویز در مسیر انگلیس به اسپانیا در سال ۱۹۹۰ رخ داد به طوری جنازه خلبان کیلومترها دور از محل حادثه یافت شد.

هالک تی.وی نوشت: رسانه های ایرانی در گزارش های خود احتمال خاکستر شدن جنازه خلبان را می دهند چرا حرارت بالای آتش سوزی هواپیما در دماغه آن، خلبان را سوزانده و به خاکستر تبدیل کرده و به همین دلیل آزمایش دی.ان.ای قادر به تشخیص هویت وی نیست.

هالک تی.وی مدعی شد: سناریوهای دیگری نیز در فضای رسانه ای مطرح می شود از جمله این که بریل گبش اصلا خلبان این جت نبوده و به این هواپیما سوار نشده است.

بنا بر اعلام این رسانه، هلدینگ باشاران اطلاعات بیشتری در خصوص سرنوشت خلبان مطرح نکرده و همچنین تاکنون اخبار دیگری از سوی ایران داده نشده است.

به گزارش ایرنا، نوزدهم اسفند ماه سال جاری، هواپیمای جت شخصی چنلنجر ۶۰۴ بمباردیه سی ۶۰ متعلق به هولدینگ باشاران ترکیه با ۱۱ سرنشین در شهرکرد ایران سقوط کرد و همه مسافران آن جان باختند.

این هواپیمای جت شخصی در حال پرواز در مسیر شارجه امارات متحده عربی به استانبول بود که در منطقه اردل ناقان در حوالی شهر کرد ایران سقوط کرد.

۱۱ مسافر این هواپیما شامل هشت سرنشین و سه خدمه پرواز در این سانحه جان باختند.

شبکه خبری ان.تی.وی ترکیه اعلام کرد که این هواپیما یک جت شخصی بوده و در این پرواز مینا باشاران دختر حسین باشاران یکی از سرمایه داران مشهور ترکیه و مدیر هولدینگ باشاران به همراه هفت نفر از دوستانش حضور داشته است.

به نوشته این رسانه، مینا باشاران به همراه هفت تن از دوستان خود برای تعطیلات گذرانی به شارجه سفر کرده بود که هنگام بازگشت از سفر دچار این سانحه شد.

وزارت ارتباطات، دریانوردی ترکیه اعلام کرد که این هواپیما در ساعت ۱۴ و ۴۰ دقیقه از صفحه رادار ناپدید شده و سقوط کرده است.

بریل گبش کمک خلبان این هواپیما نیز که دانش آموخته مرکز آموزش خلبانی بوده و مدتی به استخدام سازمان هواپیمایی ترکیه در آمده بود، از شغل خود کنار رفته و به عنوان کمک خلبان در هولدینگ باشاران مشغول به کار شده بود.

وجاهت گبش پدر این کمک خلبان نیز هم اکنون به عنوان خلبان ارشد در خطوط هوایی ترکیه مشغول به کار است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.