«سیتی رقیه هاشم» نویسنده و شاعر مالزیایی گفت : رسانه‌های غربی از ارتش آمریکا تصویر قدرتمندی را به نمایش می‌گذارند که همواره در حال مبارزه با تهدیدهای جهانی است، حال آن که اقدامات ارتش آمریکا از جمله بمباران‌های هوایی در مناطق مسکونی، باعث آسیب به زندگی میلیون‌ها نفر شده است.

فعال حقوق بشر مالزیایی عنوان کرد: این درحالی است که اخبار یمن در رسانه های غربی کمتر بازنشر داده می شود.

وی در این زمینه توضیح داد: به طور مثال مالک رسانه «بی.بی.سی» دولت انگلیس است و این دولت به عربستان در جنگ یمن کمک می‌کند و به همین دلیل اخبار یمن توسط این رسانه پوشش داده نمی‌شود.

«سیتی رقیه» در اینباره گفت: من به عنوان یک فعال حقوق بشر، برای زندگی میلیون‌ها نفر ابراز نگرانی می‌کنم.

نویسنده مالزیایی در بخش دیگر از صحبت‌هایش اظهار داشت : دولت آمریکا همواره درباره برنامه هسته‌ای ایران سر و صدا می‌کند اما در مقابل برنامه ساخت سلاح اتمی صهیونیست‌ها سکوت کرده است.

وی تاکید کرد : این درحالی است که آژانس بین المللی انرژی اتمی همواره در گزارش هایش از صلح آمیز بودن برنامه های ایران اطمینان داده است.

او در ادامه گفت: سازمان انرژی اتمی بارها درباره برنامه ایران تحقیقات انجام داده و هیچگاه به این نتیجه نرسیده که ایران مشغول ساخت سلاح هسته است.

این نویسنده مالزیایی افزود: این درحالی است که چند سال پیش «کالین پاول» وزیر امور خارجه دوران بوش پسر، گفت که رژیم صهیونیستی ۳۰۰ سلاح جنگی در کرانه باختری و دیگر مناطق پنهان کرده است.

«سیتی رقیه» همچنین تاکید کرد: با این وجود تاکنون هیچ تلاشی برای تحقیق از سوی آژانس اتمی درمورد سلاح های اتمی رژیم صهیونیستی صورت نگرفته که نشان از دوگانگی رفتاری کشورهای غربی دارد.

فعال حقوق بشر مالزیایی عنوان کرد: جوامع بین المللی و ناظران نگران‌ هستند که اشتباه درباره عراق، دیگر تکرار نشود.

این فعال حقوق بشر مالزیایی گفت: آمریکایی‌ها اطلاعات غلطی را مبنی بر وجود سلاح کشتار جمعی در عراق ارائه کردند که باعث حملات نظامی به این کشور و از دست رفتن جان میلیون‌ها نفر و خرابی‌ها و ویرانی های گسترده شد.

وی این سوال را مطرح کرد که چرا باید آمریکا و هم پیمانانش بر اساس ادعاهای واهی، به کشور های مسلمان مانند عراق و افغانستان حمله کنند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.