عیسی کلانتری روز سه شنبه در پیامی ویدیویی به مناسبت فرا رسیدن سال نو ضمن تبریک به همکاران در گوشه و کنار کشور از دور افتاده ترین زیستگاه ها و ایستگاه های محیط بانی تا سازمان مرکزی افزود: سال گذشته سال نسبتا مهمی برای محیط زیست کشور بود به دلیل اینکه دولت و رییس جمهوری به عنوان دولت محیط زیست سیاست های جدیدی را با محوریت بهبود وضعیت هوای کلانشهرها، مدیریت پسماندها، مهار ریزگردها و احیای تالاب ها به سازمان محیط زیست ابلاغ کرد.

وی گفت: البته سال سختی هم بود به دلیل بارندگی های بسیار محدودی که در کشور رخ داد و به تبع آن حیات وحش، فضای سبز کشور در کنار کشاورزی با کمبود شدید آب روبرو شدند که امیدواریم با تلاش همکاران در گوشه و کنار کشور حداقل آب آشامیدنی حیات وحش به هر ترتیب ممکن تامین شود.

*** تعیین تکلیف ارزیابی زیست محیطی طرح های توسعه ای

کلانتری افزود: موفق شدیم در سال گذشته ارزیابی طرح های توسعه ای کشور را به روز رسانی کنیم، طرح هایی که از سال های قبل باقیمانده بودند امروز تکلیفشان روشن شد و طبق قانون برنامه پنج ساله ششم بعد از این محیط زیست فقط دو ماه بیشتر وقت نخواهد داشت تا در مورد ارزیابی زیست محیطی طرح ها اظهار نظر کند.

*** تفویض اختیار به مدیران کل استانی

وی گفت: در سال گذشته تقرییا تمام اختیارات رییس سازمان محیط زیست به ادارات کل و مدیران کل استانی تفویض شد و مدیران کل محیط زیست کشور باید از این اختیارات تفویضی حداکثر استفاده را در راستای توسعه پایدار و حفظ محیط زیست ببرند و مردم را برای حل مشکلاتشان به تهران پاس ندهند.

*** تا حد توان در خدمت همکاران بودیم

رییس سازمان حفاظت محیط زیست اظهار کرد: تا آنجا که توانستیم در خدمت همکاران بودیم اما محدودیت مالی دولت در سال گذشته شاید این امکان را نداد که از نظر بهبود وضعیت امکانات سازمان و رفاه کارکنان گام های بیشتر از این برداریم.

کلانتری گفت: امیدواریم در سال آینده وضعیت ما از این نظر بهتر شود و بتوانیم محیط زیست کشور را حفظ ، وظایف خود را به خوبی انجام دهیم و در خدمت مردم باشیم.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.