پایگاه خبری &#۳۹;المصریون&#۳۹; گزارش داد، وزارت خارجه مصر با انتشار بیانیه ای تاکید کرد: ادامه نقض حاکمیت سوریه غیرقابل قبول است و موجب پیچیده تر شدن اوضاع سیاسی، تضعیف تلاش ها برای حل وفصل بحران و تشدید بحران انسانی در سوریه می شود.

در این بیانیه بر ادامه حمایت مصر از راه حل سیاسی برای بحران سوریه به منظور حفظ نهادها و یکپارچگی دولت و موسسات آن و تحقق آرمان های مردم این کشور تاکید شده است.

در بیانیه از تمام طرف های منطقه ای و بین المللی خواسته شده است به وظایف خود در پایبندی به حمایت از روند سیاسی حل بحران و جلوگیری از وخامت بیشتر اوضاع امنیتی و انسانی در سوریه عمل کنند.

عملیات نظامی ارتش ترکیه از ۲۰ ژانویه ۲۰۱۸ (۳۰ دی) در منطقه عفرین واقع در شمال غرب سوریه با مشارکت بیش از ۶ هزار نیروی نظامی آغاز شده است.

صدها شهروند غیرنظامی سوری در حملات هوایی، توپخانه ای و خمپاره ای ارتش ترکیه کشته و یا زخمی شده اند و خسارت های فراوانی به زیرساخت های این شهر وارد شده است.

دولت آنکارا می گوید که هدفش از این عملیات، نابودی عناصر حزب کارگران کردستان ترکیه (پ.ک.ک)، حزب اتحاد دموکراتیک سوریه (پ.ی.د)، یگان‌های مدافع خلق سوریه (ی.پ.گ) و داعش در عفرین است. این درحالی است که گروه تروریستی داعش هیچ نیرویی در عفرین ندارد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.