حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی در جریان این بازدید ضمن دیدار با مردم این منطقه و گفت‌وگو با آنان از نزدیک در جریان روند بازسازی منازل و جبران خسارت‌های مردم قرار گرفت.

رئیس جمهور با حضور در کانکس‌ها و منازل روستائیان این منطقه در فضایی صمیمی با آنان به کفتگو پرداخت و از نیازها و مشکلات آنها مطلع و دستورات لازم را برای رفع هر چه سریع‌تر کاستی‌ها و مشکلات آنان به مسوولان ذیربط صادر کرد.

روحانی سپس در جمع مردم روستای فتاح بگ، ضمن تبریک ایام نوروز و آغاز سال جدید، گفت: دولت و مردم ایران در غم و رنج شما سهیم و شریک بودند و شما کار بزرگی را با صبر و مقاومت خود در برابر حادثه ناگوار زلزله انجام دادید.

رئیس جمهور با اشاره به بازدید خود از یکی از منازل روستاییان که در برابر زلزله مقاوم بوده و آسیب چندانی ندیده است، گفت: این نشان می دهد اگر ما بتوانیم منازل را با اصول درست و مصالح و مهندسی خوب و دقیق بسازیم، می تواند در برابر بلایا و ‌مشکلات مقاوم باشد.

روحانی با تاکید بر اینکه باید مسکن ها مقاوم و آمادگی ها در برابر بلایای طبیعی را افزایش دهیم، اظهار داشت:روحیه شما مردم قابل تحسین است؛ حفظ روحیه شاد و مقاوم با وجود مشکلات و رنج و زحمت فراوان کار راحتی نیست.

رئیس جمهور افزود: تمام تلاش ما تکمیل اسکان دائمی روستاها در اسرع وقت است و اینکه بتوانیم امکانات و ساختمان های مورد نیاز مانند درمانگاه، مدرسه و ... را برای این مناطق فراهم کنیم.

روحانی گفت: دولت با همه توان تا زمانی که همه منازل مردم در مناطق زلزله زده ساخته شود در کنار شما خواهد بود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.