خبرگزاری رویترز گزارش داد، این رزمایش نظامی با وجود دیدار آتی دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا با کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی قرار است، برگزار شود.

واشنگتن و سئول در ژانویه سال جاری میلادی اعلام کردند که تا پس از بازی‌های المپیک و پارالمپیک زمستانی در کره جنوبی که ماه گذشته میلادی به پایان رسید این رزمایش‌های نظامی را به تاخیر می‌اندازند.

کره شمالی رزمایش‌های نظامی را مکررا مورد انتقاد قرار داده است و آنها را آمادگی کره جنوبی و آمریکا برای جنگ می‌داند.

رزمایش‌های نظامی دو کشور قرار است اول آوریل ۲۰۱۸ آغاز شود و یک ماه ادامه‌ می‌یابد. همچنین رزمایش شبیه سازی شده کامپیوتری دیگری قرار است دو هفته‌ پس از آغاز رزمایش اول در اواسط آوریل انجام گیرد.

کره جنوبی و نظامیان آمریکایی به صورت معمول در مارس و برای دو ماه رزمایش نظامی برگزار می‌کنند، اما مدت زمان رزمایش سال جاری میلادی نصف شده است و علت آن برگزاری بازی‌های المپیک در کره جنوبی اعلام شد.

یکی از مقامات ارشد کره جنوبی نیز اعلام کرد: رزمایش‌های نظامی سال جاری میلادی در مقیاس مشابه سال‌های گذشته برگزار می‌شود و هدف از برگزاری آن ارتقای سطح آمادگی در مقابل تهدیدات کره شمالی است. این رزمایش‌ها همچنین در حالی برگزار می‌شود که کره شمالی همچنان به برنامه‌های اتمی و موشکی خود ادامه‌ می‌دهد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.