تکنولوژی خودروسازی و دوچرخه سازی شاید در کنار هم خیلی منطقی به نظر نرسند اما در واقعیت این دو بخش صنعت حمل و نقل ارتباط دوری با یکدیگر دارند. سال های پیش که هنوز خودرویی وجود نداشت دوچرخه برای رفت و آمد استفاده می شد بنابراین یک همکاری مشترک میان دو شرکت مدرن دوچرخه سازی و خودروسازی شاید خیلی هم عجیب نباشد.

لامبورگینی و کرویلو با همکاری یکدیگر دوچرخه ای را رونمایی کرده اند که از هر نظر می تواند یک نمونه خاص در این دسته بندی باشد. این دوچرخه که P۵X نام گذاری شده برای اولین بار در نمایشگاه خودرو ژنو رونمایی شد.

1565022_558

از این دوچرخه تنها 25 دستگاه تولید خواهد شد. طراحی آن توسط لامبورگینی و در مرکز این شرکت در بولونیا ایتالیا انجام شده است رنگ زرد این دوچرخه نیز کاملا گویای اصل وجودی آن به شمار می آید. همچنین طراح های شبیه به Y بر روی بدنه نیز تماما از جدیدترین سوپرخودروهای لامبورگینی برداشته شده اند.

کتیا باسی، مدیر ارشد فروش و بازاریابی لامبورگینی در مورد این دوچرخه می گوید: رانندگان آکادمی ما برای مدتی است که در شرکت کرویلو در حال تمرین هستند و به همین دلیل به خوبی می دانیم که این دوچرخه ها چقدر سریع می توانند باشند. با توجه به زمان و دقتی که برای طراحی این دستگاه ها قرار دادیم می توانم بگویم که برای هر دو شرکت یک محصول قابل افتخار است.

برای آنکه بیشتر با دقت لامبورگینی در طراحی دوچرخه آشنا شوید باید اشاره کنیم که طرح های اولیه برای آنکه با دقت بیشتری تنظیم و بهبود پیدا کنند بیش از 180 ساعت را در تونل باد گذرانده اند. لامبورگینی هنوز قیمتی برای این دوچرخه اعلام نکرده اما مسلما ارزان نخواهد بود.

پیش از این نیز شرکت هایی مانند مک لارن، فراری و ب ام و برای ساخت دوچرخه اقدام کرده بودند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.