خبرگزاری فرانسه نوشت، این گزارش‌ها حاکی از آن هستند که یادداشت‌های مک‌کیب درباره مکالمات و دیدارهای شخصی‌اش با ترامپ مشابه با همان یادداشت‌هایی است که پیش از این جیمز کومی، مدیر سابق اف‌بی‌آی درباره مکالمات و دیدارهای شخصی خودش با ترامپ ثبت و ارائه کرده بود.

کومی قبلا اعتراف کرده بود که ماه مه گذشته این یادداشت‌هایش را از طریق دوست صمیمی در اختیار رسانه‌ها قرار داده تا به انتصاب رابرت مولر به عنوان این بازرس ویژه کمک کند.

در نهایت این یادداشت‌های کومی باعث آغاز تحقیقات رابرت مولر درباره اتهام تبانی ترامپ با روسیه شد.

شبکه سی‌ان‌ان آمریکا به نقل از یک منبع آگاه گزارش کرد که مک‌کیب نیز نه فقط یادداشت‌هایش را در اختیار دفتر رابرت مولر قرار داده بلکه او همچنین از سوی تیم مولر بازجویی نیز شده است.

با این حال مشخص نشده که این بازجویی کمیته متعلق به مولر از مک‌کیب چه زمان اتفاق افتاده است.

یک رسانه آمریکایی دیگر به نام AXIOS گزارش کرد که تمرکز بازجویی مولر از مک‌کیب بر موضوع اخراج کومی بوده است.

گفته شده که یادداشت‌هایی که او در اختیار مولر گذاشته باعث تایید یادداشت‌های کومی خواهند شد.

با وجود آنکه محتوای دقیق یادداشت‌های مک‌کیب فاش نشده اما خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش کرد که این یادداشت‌ها ممکن است مدارکی را در حمایت از ادعاهای مک‌کیب مبنی بر اینکه او قربانی جنگ ادامه‌دار دولت ترامپ با اف‌بی‌آی و تحقیقات متعلق به بازرس ویژه شده، حمایت کند.

پیشتر کومی در یادداشت‌های خودش گفته بود ترامپ از او خواسته تا تحقیقات درباره مایکل فلن، مشاور امنیت ملی سابق خود را در ارتباط با همین پرونده کنار بگذارد.

بعد از این اظهارات کومی، مولر تحقیقاتی را درباره اتهام احتمالی ترامپ در مانع‌تراشی بر سر راه عدالت آغاز کرد.

این در حالی است که گفته شده رئیس‌جمهور آمریکا در صورتی که از بابت یک اقدام مجرمانه گناهکار شناخته شود به صورت بالقوه در معرض استیضاح قرار خواهد گرفت که البته کنگره آمریکا باید آن را کلید بزند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.