در ادامه اختلافات تجاری میان اروپا و آمریکا، «آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان از رقم قابل توجه مازاد تجاری کشورش حمایت کرد.

بنابر گزارش خبرگزاری آلمان، وی در پیام هفتگی خود  با وجود تهدید‌های «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا گفت: «مازاد تجاری (آلمان) نشان می‌دهد که محصولات ما خواهان دارد و به طور طبیعی ما می‌خواهیم که در آینده هم اینچنین باشد.»

صدراعظم آلمان گفت که نوسان نرخ ارز  و قیمت نفت نقش مهمی در زمینه افزایش مازاد تجاری ایفا می‌کنند. وی گفت که انتظار می‌رود که این میزان مازاد با وجودی که تقاضای داخلی افزایش می‌یابد، کاهش یابد. این مواضع مرکل در حالی است که مازاد تجاری آلمان در سال ۲۰۱۷، مبلغ ۲۴۴.۹ میلیارد یورو بود که از سال قبل کمتر شده بود.

مرکل این سخنان را در واکنش به انتقادهای «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا از اقدامات اقتصادی آلمان ابراز داشت. طی هفته‌های گذشته آمریکا برای واردات فولاد و آلومینیوم به آمریکا به ترتیب ۲۵ و ۱۰ درصد تعرفه گمرکی اعمال کرده است. آمریکا تهدید کرده است در صورتی که اتحادیه اروپا موانع ورود کالاهای آمریکایی به بازار این قاره را از بین نبرند آمریکا برای واردات خودروهای اروپایی نظیر بنز و بی‌ام‌و تعرفه گمرکی اعمال خواهد کرد. واشنگتن به ویژه، آلمان را مورد انتقاد قرار داده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.