العبادی روز شنبه در مراسم روز بزرگداشت روز شهید و سالروز شهادت آیت الله سید محمد باقر حکیم افزود: امروز عراق جایگاه خود را در میان کشورهای همسایه و خاورمیانه به دست آورده است.

وی تصریح کرد: ما خواهان ایجاد روابط بر اساس منافع ملی هستیم. نباید در این میان دو دستگی ایجاد شود و نمی توان تنها یک طرف را مد نظر داشت.

نخست وزیر عراق گفت باید برای تحقق منافع خود همه جوانب را در نظر بگیریم، زیرا هرگونه درگیری در منطقه به بروز تروریسم منجر می شود.

حیدر العبادی با اشاره به جایگاه شهید محمد باقر حکیم گفت ما امروز مسیر دانش، جهاد، شهادت و نیز یاد و خاطره عالمی را زنده نگه می داریم که علم و عمل را با هم در آمیخت و اینچنین توانست خود را به سروران اهل بهشت برساند.

وی گفت: امروز ما به منظور تکریم و احترام به روح بلند شهید محراب، آیت الله العظمی سید محمد باقر حکیم(قدس) از جا برمی خیزیم؛ کسی که استبداد بعثی ها را در هم شکست و برای عراق پیروزی به ارمغان آورد.

وی افزود: همچنین در این روز، یاد و خاطره شهدای حلبچه، شهدای قیام مردمی و تمام کسانی که در راه آزادسازی کشور از استبداد رژیم بعث و جنایت های داعش جان خود را فدا کرده اند را گرامی می داریم.

العبادی یادآور شد: استبداد و تروریسم فرق چندانی با یکدیگر ندارند بلکه هر دو به دنبال آن هستند تا برای تسلط بر مردم طرف مقابل را از پیش رو بردارند.

نخست وزیر عراق با اشاره به اینکه استمرار پیروزی ها مستلزم اتحاد و همبستگی است، گفت: ما در هر دو میدان مبارزه با استبداد و تروریسم، با خون ها و فداکاری های ملت عراق به پیروزی دست یافته ایم.

العبادی با ذکر این نکته که امروز عراق، حقیقتاً یکی از پیشروان مبارزه با تروریسم در سطح بین المللی است، یادآور شد: فرزندان قهرمان عراق از میان گروه های مختلفی چون ارتش، پلیس، پیشمرگه و نیروهای مردمی برای رویارویی با تروریسم دست در دست یکدیگر نهادند و پیروزی را به ارمغان آوردند.

نخست وزیر عراق با تأکید بر ضرورت پاکسازی تمام استان های عراق از آثار تروریسم خاطر نشان کرد: بازگرداندن آوارگان به مناطق خود وظیفه دولتی ماست و ما نمی خواهیم تغییری در جمعیت به وجود آوریم.

وی جوانان عراق و احزاب سیاسی را به همکاری بیشتر فراخواند و از رقیبان انتخاباتی خواست تا در میان خود منشوری مبنی بر التزام به شرافت تدوین کنند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.