تاس به نقل از نماینده دائم فرانسه در سازمان ملل اعلام کرد: زید رعد الحسین، کمیسیونر عالی حقوق بشر سازمان ملل به درخواست فرانسه، انگلیس، آمریکا، پرو و دیگر اعضای شورای امنیت در نشست روز دوشنبه گزارشی را درباره سوریه ارائه خواهد داد و قرار است که این نشست ساعت ۱۵ به وقت نیویورک در روز دوشنبه و به شکل علنی برگزار شود.

این در حالی است که شورای امنیت عصر جمعه نشستی را با مشارکت استفان دی‌میستورا، نماینده ویژه سازمان ملل در امور سوریه برگزار کرد که در این نشست درباره اوضاع انسانی در سوریه و ازسرگیری روند سیاسی بحث شد.

شورای امنیت در ۱۲ مارس نیز نشستی را برگزار کرد که در این نشست آنتونیو گوترش، ‌دبیرکل سازمان ملل درباره راه‌های اجرای قطعنامه ۲۴۰۱ که درباره آتش‌بس ۳۰ روزه در سوریه است، صحبت کرد تا به دنبال اجرایی شدن آن بتوان کمک‌های انسانی به غوطه شرقی دمشق ارسال کرد و همچنین این امکان فراهم شود که افراد بیمار و زخمی از این منطقه خارج شوند.

در هفتم مارس نیز شورای امنیت نشست دیگری را درباره سوریه برگزار کرده بود که در این نشست اوضاع غوطه شرقی دمشق مورد بررسی قرار گرفت.

شایان ذکر است که نشست روز دوشنبه شورای امنیت آخرین نشست این شورا در ماه کنونی نخواهد بود بلکه تا پایان همین ماه اعضای شورای امنیت ادعاها مبنی بر استفاده ارتش سوریه از سلاح شیمیایی و اوضاع انسانی در این کشور را مورد بررسی قرار خواهند داد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.