سرگئی لاوروف امروز در دیدار با نورسلطان نظربایف رئیس جمهوری قزاقستان که در آن محمد جواد ظریف و مولود چاووش اوغلو وزیران خارجه ایران و ترکیه نیز شرکت داشتند، یادآورشد : مذاکرات صلح آستانه به جستجوی راه های حل و فصل مناقشه سوریه کمک کرد.

لاوروف از رئیس جمهوری قزاقستان به خاطر فراهم کردن امکان مذاکرات در آستانه قدردانی کرد و گفت:مذاکرات آستانه باعث آغاز روند گفت وگوهای سوری - سوری شد.

وی به نتایج مثبت مذاکرات آستانه ازجمله مبارزه با تروریسم و ایجاد مناطق کاهش تنش در سوریه اشاره کرد و گفت: این اقدامات سبب کاهش خشونت در سوریه شد.

وزیر خارجه روسیه سطح برگزاری مذاکرات آستانه را خوب توصیف و بر تداوم این گفت وگوها با توجه به اهمیت آن برای حل و فصل مناقشه سوریه تاکید کرد.

لاوروف گفت: خط مشی گفت وگوهای آستانه، نزدیک کردن مواضع طرف های مقابل به یکدیگر است و فضای سیاست خارجی قزاقستان نیز برای یافتن توافق هدف گیری شده است.

به گزارش ایرنا، نهمین دور نشست آستانه درباره سوریه با حضور محمدجواد ظریف، مولود چاووش‌اوغلو و سرگئی لاوروف وزیران امور خارجه ایران، ترکیه و روسیه در شهر آستانه پایتخت قزاقستان برگزار شد.

هدف از این نشست، تحلیل نتایج یک ساله مذاکرات ترکیه، ایران و روسیه به عنوان کشورهای ضامن آتش بس در سوریه و تعیین اهداف مشترک بود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.