سوئد به طور سنتی بین کره شمالی و ایالات متحده میانجیگری کرده است و گمان می رود این سفر برای فراهم کردن مقدمات دیدار کیم جونگ اون و دونالد ترامپ صورت گرفته باشد.

دونالد ترامپ هفته پیش اعلام کرد که دعوت کیم جونگ اون را برای گفت و گو پذیرفته است. این پیشنهاد پس از دیدار مشاور امنیت ملی کره جنوبی از کره شمالی به آقای ترامپ منتقل شد.

مقام های کره شمالی هنوز درباره این دیدار اظهار نظر نکرده اند. هنوز تاریخ و مکان دیدار احتمالی رهبران آمریکا و کره شمالی مشخص نیست.

ایالات متحده می گوید از دیدار وزیر امور خارجه کره شمالی از سوئد مطلع شده ولی از هدف دیدار خبری ندارد.

بنا بر اعلام منابع دولتی درکره شمالی، ری یونگ هو با هدف گفت و گو درباره مسائل دوجانبه و علاقمندی های مشترک به استکهلم سفر کرده است.

نماینده دائم سوئد در سازمان ملل متحد اظهار امیدواری کرد سفر وزیر خارجه کره شمالی به کشورش در عاری سازی به شبه جزیره کره کمک کند.

اولوف اسکوک روز جمعه در جمع خبرنگاران سازمان ملل این مطلب را مطرح کرد و افزود: همچنین امیدوارم این سفر به استکهلم زمینه سازی برای مذاکرات آمریکا و کره شمالی باشد.

وی ادامه داد: این که مذاکرات سران دو کشور در چه زمانی و چگونه اتفاق افتد، به دو طرف بستگی دارد. ما فقط می خواهیم در پیشبرد عاری سازی شبه جزیره کره از سلاح های هسته ای مفید باشیم.

نماینده سوئد در سازمان ملل متحد همچنین به موضوع امروز شورای امنیت سازمان ملل متحد درباره سوریه اشاره کرد و گفت: امروز بار دیگر درباره اجرای ۲۴۰۱ گفت وگو خواهیم کرد. گزارش هایی از غوطه شرقی وجود دارد که ناقض قطعنامه آتش بس است.

اسکوک تاکید کرد این قطعنامه فقط مربوط به غوطه نیست. همچنین انتظار داریم که نشست آستانه در کاهش درگیری ها موثر باشد.

قطعنامه آتش بس در سوریه به اتفاق آرای اعضای شورای امنیت در ۲۴ فوریه تصویب شد اما در این قطعنامه تصریح شده است مبارزه با داعش، القاعده و جبهه النصره و گروه های تروریستی شناخته شده ادامه خواهد یافت.

 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.