معاون نظارت و پایش محیط زیست استان تهران روز جمعه با اعلام این مطلب به خبرنگار ایرنا گفت: میانگین غلظت آلاینده ذرات معلق با قطر کمتر از ۲.۵ میکرون هوای شهر تهران در ۲۴ ساعت گذشته منتهی به ساعت هشت صبح امروز با ۱۱عدد کاهش بر روی عدد ۸۸ قرار گرفته و سالم است.

محمد رستگاری با اشاره به کاهش غلظت آلاینده منوکسید کربن در این مدت از ۳۸ به ۲۷ افزود: میزان آلاینده ذرات معلق با قطر کمتر از ۱۰ میکرون نیز در ۲۴ ساعت گذشته از ۶۴ به ۶۹ افزایش یافته است.

وی گفت: ایستگاه های شهر ری(منطقه۲۰)، شهرداری منطقه۱۱ و شاد آباد(منطقه ۱۸) با شاخص های ۱۲۷، ۱۱۹ و ۱۰۱ بیشترین میزان آلودگی شهر تهران در ۲۴ ساعت گذشته را داشتند.

رستگاری اظهار کرد: ایستگاه های شهرداری منطقه ۱۹، شهرداری منطقه ۱۶ و شهرداری منطقه۴ با شاخص های ۱۸، ۳۸ و ۴۷ کمترین میزان آلودگی شهر تهران را در این مدت داشتند.

به گزارش شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران، تهران از ابتدای امسال ۱۴ روز هوای پاک، ۲۳۸ روز سالم، ۱۰۰ روز ناسالم برای گروه های حساس و هشت روز ناسالم داشته است.

«شاخص کیفیت هوا (Air Quality Index = AQI) معیاری برای تعیین روزانه کیفیت هوا و میزان ارتباط آن با سطوح سلامتی افراد است که به ترتیب از صفر تا ۵۰ در شرایط پاک (سبز)، ۵۱ تا ۱۰۰ در شرایط سالم (زرد) (حدمجاز استاندارد یا حد سلامت)، ۱۰۱ تا ۱۵۰ در شرایط ناسالم برای گروه حساس (نارنجی)، ۱۵۱ تا ۲۰۰ در شرایط ناسالم (قرمز)، ۲۰۱ تا ۳۰۰ در شرایط بسیار ناسالم (بنفش) و ۳۰۱ تا ۵۰۰ در شرایط خطرناک (ارغوانی) تعیین شده است».

.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.