حسین سلیمی در گفت وگو با خبرآنلاین درباره تاثیر تحولات نرخ ارز بر اقتصاد ایران در سال آینده اظهارداشت:«واقعیت این است که تنها در زمان بحران اقتصادی، تحریم و نیازهای ارزی، نمی توان نرخ ثابتی برای دلار تعیین کرد. وقتی نیاز ارزی بالایی در کشور وجود دارد، عرضه و تقاضا قیمت را تعیین می کند و کسی نمی تواند نرخ درستی را برای ارز تعیین کند. »

وی افزود:« بررسی میزان معاملات ارزی کشور در سال گذشته و مقایسه آن با سال جاری، نشان می دهد که میزان تقاضا افزایش داشته و نقل و انتقالات ارز از سال های گذشته بیشتر شده است.»

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی و صنایع و معادن تهران با بیان اینکه  پیش بینی می شد که نیاز ارزی کشور کمی افزایش داشته باشد،عنوان کرد:«اینکه عنوان می شود که افزایش نرخ ارز تاثیرات مثبتی بر صادرات خواهد داشت،اینطور نیست. در سالهای گذشته ما شاهد افزایش نرخ ارز از هزار تومان به ۲ هزار و ۵۰۰ تومان آن هم ظرف مـدت ۵ ماه بودیم، اما در این مقطع افزایشی در صادرات دیده نشد. »

او گفت:« بنابراین افزایش نرخ ارز زمانی می تواند در این بخش تجارت خارجی تاثیرگذار باشد که اقتصاد در شرایط بهینه ای قرار داشته باشد و متعادل شود. »

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.