میرحسن موسوی بعدازظهر پنجشنبه در نشست خبری که در راه آهن مشهد برگزار شد اظهار کرد: طرح نوروزی ۹۷ راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران از ۲۵ اسفند ماه امسال تا ۱۵ فروردین ماه سال آینده اجرا می‌شود و کار پیش‌فروش بلیت‌ها هم از ۱۵ بهمن ماه امسال آغاز شده و تا پایان تعطیلات ادامه دارد.

وی افزود: برای این ایام یک میلیون ۸۳۷ هزار صندلی در قالب ۴ هزار رام قطار پیش‌بینی شده که رشدی ۱۵ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل دارد و در هیچ مسیری افزایش قیمت نداشته‌ایم.

معاون مسافری راه آهن بیان کرد: در ایام نوروز بالاترین میزان جابه‌جایی ریلی را در مقصد مشهد داریم. در سال ۹۵ حدود ۳۵۰ ناوگان بالای ۲۵ سال و امسال ۲۵۰ واگن بالای ۳۰ سال از شبکه ریلی خارج شد و به همین میزان قطارهای جایگزین را داشته‌ایم.

وی با اشاره به اینکه امسال ۲۴.۵ میلیون مسافر توسط قطارهای راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران جابه‌جا شدند که این میزان نسبت به سال قبل ۶.۳ درصد رشد داشته است، اضافه کرد: یکی از برنامه‌های ویژه تدارک دیده شده برای ایام نوروز ۹۷ تاکید بر ارتقای کیفیت در حرکت از مبدا و ورود به مقصد بوده است و در سال ۹۶ متوسط تاخیر قطارها از مبدا به زیر ۳۰ ثانیه رسید و مدت تاخیر در ورود به مقصد به زیر ۲۷ دقیقه رسیده است.

موسوی خاطرنشان کرد: برای ایام نوروز ۹۷ قطارهای فوق‌العاده پیش‌بینی شده است و همه توان ما در راستای جابه‌جایی آسان و راحت مسافران نوروزی خواهد بود و برای ایام نوروزی رشد ۱۳.۸ درصدی را داریم.

وی بیان کرد: طبق آخرین آمارها بیش از نیمی از مسافران نوروزی قطار را به عنوان وسیله جابه‌جایی خود در سفرها انتخاب می‌کنند که باعث افتخار بوده و بسیار خرسندیم که ایمن‌ترین سفر را برای مردم رقم می‌زنیم.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.