روزنامه "پاسایرنویه پرسه" نوشت، در حالی که آلمان بعد از دخالت نظامی آنکارا در سوریه اعلام کرده بود که دیگر هیچ کالای تسلیحاتی را به ترکیه صادر نمی کند اما همچنان مجوز صادرات تسلیحاتی به ارزش میلیونی را به ترکیه تصویب می کند.

بر اساس یک پاسخ وزارت اقتصاد آلمان به یک درخواست فراکسیون حزب سبز آلمان که خبرگزاری آلمان درباره آن گزارش داده است در پنج و نیم هفته اول عملیات ترکیه در عفرین سوریه حدود ۲۰ مجوز صادرات تسلیحات به ارزش حدود ۴.۴ میلیون یورو به ترکیه از طرف دولت آلمان تصویب شده است. این میزان مجوز صادرات حتی خیلی بیشتر از ارزش میانگین مجوز صادرات تسلیحات به این کشور در این دوره زمانی در سال گذشته بوده است.

"زیگمار گابریل"، وزیر امور خارجه سابق آلمان در ماه فوریه چندین بار اطمینان داده بود که بعد از حملات ترکیه به سوریه دیگر هیچ گونه صادرات تسلیحاتی به این کشور نباید وجود داشته باشد و این اقدام را ممنوع اعلام کرده بود.

هایکو ماس، روز گذشته رسما مسئولیت وزارت خارجه آلمان را از گابریل تحویل گرفت.

امید نوری پور از سیاستمدارن بلند پایه حزب سبز آلمان این انتقاد را به ائتلاف بزرگ وارد می کند که یک مانور فریبکارانه را در پیش گرفته است.  به گفته وی دولت آلمان به طور عمومی و سیستماتیک به مردم دروغ گفته است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.