روزنامه خبرورزشی نوشت: خوب به یاد داریم. آن روزها و بعد از افشین قطبی، چیزی جز یک خرابه از فوتبال ملی ایران باقی نمانده بود. شیر آسیا تبدیل به یک تیم ضعیف و مستأصل شده بود. غیر از دو لژیونر شاغل در اروپا، تیم ملی لژیونر دیگری نداشت و وضع بدتر و بدتر می‌شد. کی‌روش اما با حضور خود نظم و تلاش را برای ایران به ارمغان آورد. حالا او در آستانه هفتمین عید نوروز خود در تهران قرار دارد. هر سال عید نوروز برای او ماجراهای زیادی داشته است‌‌؛ از بازی چین و قطر بگیرید تا شیلی و استرالیا و... امسال هم ماجراجویی‌های کارلوس و تیم ملی ادامه دارد. باز هم آن‌ها فروردین در تهران نیستند و این بار به تونس و اتریش می‌روند تا بازی‌های دوستانه‌شان را برگزار کنند.

سال ۹۶ برای تیم ملی و کی‌روش یک سال رؤیایی بود‌‌؛ بدون شکست. کسی باور نمی‌کرد این سال سخت، با چنین نتایجی تمام شود. تیم ملی موفق شد با قدرت به جام جهانی‌ صعود کند و حتی در بازی‌های دوستانه به تیمی باج ندهد. کی‌روش می‌گوید: «سال ۹۷ باید برای تیم ملی بهتر از سال ۹۶ باشد.» تیم ملی قرار است به جام جهانی‌ برود و همه منتظرند تا یک اتفاق شیرین در روسیه رخ دهد.

وقتی در ادامه از کی‌روش می‌پرسیم، اولین کاری که شما در عید نوروز انجام می‌دهید، چیست، لبخندی می‌زند و می‌گوید: «من هم مثل ایرانی‌ها لباس نو تنم می‌کنم.»

کی‌روش همچنین برای همه ایرانی‌ها آرزوی سلامتی می‌کند و امیدوار است سال ۹۷ پایان خوشی برای همه داشته باشد. کارلوس اخیراً هم در مراسم درختکاری حاضر شد و کنار چهره‌های محبوبی چون دایی و پروین ایستاد. وقتی در این باره از سرمربی تیم ملی سؤال می‌کنیم، این‌طور پاسخ‌مان را می‌دهد: «علی پروین و علی دایی اسطوره‌های فوتبال ایران نه تنها در داخل زمین بلکه بیرون از زمین هستند. بسیار مهم است که چنین بزرگانی نه تنها در زمان بازی باعث افتخار، شادی و غرور ملت بزرگ ایران بوده‌اند بلکه حتی بعد از دوران بازی‌شان همیشه پیام‌آور امید به آینده و سرزندگی بوده و هستند چراکه نوع رفتار چنین اسطوره‌هایی و نوع انتقال تجارب‌شان به نسل‌های بعد از خود، در موفقیت‌های آینده بسیار حیاتی و تأثیرگذار است. این یکی از مهمترین دستاوردهای این‌گونه قهرمانان و اسطوره‌هاست که تا همیشه در جامعه پایدار است.»

کی‌روش مکثی می‌کند و ادامه می‌دهد: «بزرگانی چون پروین و دایی افرادی هستند که به گذشته احترام می‌گذارند ولی در عین حال می‌دانند که چگونه نسل‌های آینده را بسازند و راهنمایی کنند. زندگی آن‌ها الگو و راهنمایی برای آیندگان است و همچنین به ترویج و گسترش امید مثبت در سطح جامعه کمک می‌کند. برای من آن روز به خصوصی بود که در کنار این دو قهرمان و اسطوره حضور داشتم و همان‌طور که اشاره کردم حمایت‌ها و اعتمادی که همیشه به من نشان دادند همواره در قلب من باقی خواهد ماند.»

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.