وزارت خارجه رژیم اسرائیل در مطلبی که در صفحه فیسبوک خود منتشر کرده، اعلام کرد مسابقات جام جهانی فوتبال روسیه از سوی یک شبکه ماهواره‌ای اسرائیلی برای اعراب منطقه رایگان پخش می‌شود.

به نوشته وبگاه «آی -۲۴» در بیانیه وزارت خارجه اسرائیل آمده است: «در گامی  قابل توجه که نشان از تایید زبان عربی و احترام اسرائیل به آن است، شبکه ماهواره‌ای "مکان" این بازی‌ها را به زبان عربی و به صورت رایگان پخش می‌کند.»

 به نوشته این منبع خبری، مقام‌های تلویزیونی اسرائیل حدود ۷.۸ میلیون دلار برای خرید حق پخش این بازی‌ها که تابستان سال جاری میلادی برگزار می‌شود، هزینه کرده‌‌اند. شبکه تلویزیونی «بی. آی. ان» قطر نیز تنها رسانه عرب‌زبان برای اهالی مصر، اردن و لبنان جهت تماشای این بازی‌ها محسوب می‌شود.

بر این اساس، مصر از نامزدهای برگزاری مسابقات جام جهانی ۲۰۱۸، حق پخش مسابقات جام جهانی فوتبال در روسیه را خریداری نکرده است.

«شبکه الجزیره» قطر در گذشته تنها برای مشترکان خود امکان تماشای بازی‌ها را مهیا می‌کرد و اینک نیز پخش تصاویر این شبکه در مصر از سال ۲۰۱۳ به این سو متوقف شده است.

در همین زمینه یک مفسر تلویزیونی مصر اقدام اسرائیل را «تحقیر» قطر خواند و یک مجری دیگر این کشور نیز آن‌ را انتقال پیام اسرائیل به جهان عرب خواند و گفت: «البته برای من فرقی ندارد چون قطر و اسرائیل هر دو دشمنانم هستند.»

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.