وزارت صنایع و بازرگانی اردن در بیانیه‌ای از تعلیق توافقنامه تجارت آزاد با ترکیه به منظور حمایت از تولیدات ملی اردن خبر داد.

در این بیانیه آمده است که توافقنامه امضاشده با ترکیه اهداف مورد نظر را محقق نکرده و سود سرمایه‌گذاری در داخل اردن را افزایش نده بلکه این توافقنامه تنها به نفع طرف ترکیه‌ای بوده است.

به نوشته روزنامه «رأی‌الیوم»، «عیسی مراد» رئیس اتاق بازرگانی اردن به این تصمیم دولت اعتراض و تأکید کرد که تعلیق این توافقنامه به بخش تجاری و خدماتی خسارت وارد می‌کند.

از سوی دیگر یک منبع آگاه گفت که این تصمیم دولت اردن تنها به دلایل سیاسی اتخاذ شده است.

دولت اردن در حالی این تصمیم را اعلام کرد که روز سه‌شنبه (دیروز)، «عبدالله بن زاید آل نهیان» وزیر خارجه امارات در سفری به اردن با «عبدالله دوم» شاه اردن دیدار کرد و به وی وعده داد تا به اردن برای عبور از چالش‌های اقتصادی کمک کنند. (جزئیات بیشتر)

روابط ترکیه و امارات طی سال‌های اخیر به دلیل اختلافات بر سر برخی مسائل منطقه‌ای تیره شده است و چند روز پیش نیز «أنور قرقاش» وزیر مشاور در امور خارجه امارات در صفحه توییتر خود به دولت ترکیه درباره استمرار دخالت در امور داخلی کشورهای منطقه و عدم رعایت حاکمیت کشورهای عربی همسایه هشدار داد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.