عباس آخوندی در بخش اول سخنان خود با بیان اینکه زندگی انسان بر ایمان،‌ عمل صالح و دعوت صبر استوار است، گفت: خیلی خوشبختم که در خدمت شما نمایندگان در جهت توضیح اتفاقات اخیر هستم، این سومین باری است که برای استیضاح خدمت شما می‌رسم و در گذشته هم ۴ بار برای پاسخ دادن به سؤالاتتان به مجلس آمده‌ام.

وی ادامه داد: در همه ادوار گذشته فکر می‌کنم تمام توضیحات من برای شما عزیزان قانع‌کننده بوده و امروز هم برمبنای توضیحات کارشناسی صحبت خواهم کرد.

وزیر راه و شهرسازی خطاب به نمایندگان گفت: باید عرض کنم که همواره از این پرسش و پاسخ لذت برده و می‌برم و مردم‌سالاری و دموکراسی یعنی همین که مردم پرسش‌های خود را مطرح کنند و مسئولان هم پاسخگو باشند که موجب خودسازی است بنابراین نه تنها گله‌ای ندارم بلکه خوشحالم که در خدمت شما هستم.

وی با اشاره به سقوط هواپیمای تهران-یاسوج گفت: در وهله نخست به خانواده جان باختگان تسلیت می‌گویم و بابت تمام کاستی‌ها و کمبودها از مردم و ملت شریف ایران پوزش می‌خواهم.

آخوندی ادامه داد: واقعیت این است که ما در فرودگاه یاسوج بیش از ۳۰ میلیارد تومان هزینه کرده بودیم و قصدمان این بود که در دهه فجر آن را افتتاح کنیم که شوربختانه این اتفاق افتاد.

وی خاطر نشان کرد: بی شک حوادث اخیر نگرانی‌هایی را برای مردم ایجاد کرده که حق هم دارند چراکه از  ایمنی و رفاه مردم چیز مهم‌تری وجود ندارد،  من قصد توجیه کردن ندارم آمده‌ام که پاسخگو باشم؛ لذا قبل از آن از هرگونه رنج و زحمتی که بر مردم وارد شد، پوزش می‌خواهم.

وزیر راه، مسکن و شهرسازی تاکید کرد: حمل و نقل یک سیستم پیچیده است بنابراین وقتی که از سانحه صحبت می‌کنیم از مجموعه وظایفمان صحبت می‌کنیم.

وی با اشاره به برف و یخبندان بهمن ماه تهران گفت: هنگام بارش برف ما ۳۲ سانت برف در مهرآباد داشتیم، دمای این فرودگاه منفی ۸\۴ بود، و در فرودگاه امام ۷۰ سانت برف با دمای منفی ۱۲ درجه و در کرج ۳۲ برف داشتیم با دمای  منفی ۱۳ داشتیم.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.