روسیا الیوم گزارش داد، دادستان کل مصر در تحقیقات خود عبدالمنعم ابوالفتوح، رئیس حزب «مصر قدرتمند» را به انتشار اخبار کذب که به منافع ملی کشور آسیب می‌زند، برعهده گرفتن رهبری گروهی که خلاف قانون تشکیل شده و هدفش دعوت به تعطیل کردن مقررات قانون اساسی است، مانع تراشی در عملکرد نهادهای دولتی و مقامات غیردولتی، تجاور به آزادی شخصی شهروندان، آسیب زدن به اتحاد ملی و صلح اجتماعی، تغییر نظام، ایجاد اختلال در نظم عمومی و به خطر انداختن امنیت جامعه متهم کرد.

دادستان کل مصر اعلام کرد، بازداشت ابوالفتوح را به منظور انجام تحقیقات ۱۵ روز دیگر تمدید کرد.

دستگاه امنیتی مصر به دنبال صدور مجور دستگاه قضا اقدام به دستگیری ابوالفتوح و تعدادی دیگر از متهمان کرد که گفته شده در حال برنامه‌ریزی برای انجام برخی جنایت‌های تروریستی، حملات مسلحانه به تاسیسات کشور و نهادهای آن بودند.

دادگاه کیفری قاهره چند روز پیش حکم درج نام ابوالفتوح و ۱۵ متهم دیگر در لیست تروریست‌ها را صادر کرد و دادستان کل کشور هم دستور به مصادره اموال آنها داد.

ابوالفتوح، دبیرکل حزب مخالف «مصر قدرتمند» که سال ۲۰۱۱ از گروه اخوان المسلمین جدا شد از برجسته‌ترین سیاست‌مداران اسلام‌گرای مصر به شمار می‌رود و در کاندیداهای انتخابات ۲۰۱۲، در نخستین دور آن، در جایگاه چهارم قرار گرفت.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.