این روزنامه بریتانیایی در ادامه آورده است: در منطقه کراسنویارسک سیبری ، فعالان سیاسی در حال نمایش یک خودرو بعنوان جایزه هستند، در حالی که در جنوب روسیه و شهری از  کراسنودار نیز، یک آیفون ایکس بعنوان جایزه مسابقه اعلام شده است. در «بردسک»، بهترین عکس سلفی روی بیلبورد نصب می شود . اما همه این جوایز برای چیست و چگونه می توان به آن ها رسید؟ تنها افرادی شانس برنده شدن دارند که در انتخابات شرکت کنند.

این احتمال اصلا دور از ذهن نیست که ولادیمیر پوتین در انتخابات بعدی یعنی یکشنبه آتی برای چهارمین  بار به مسند ریاست جمهوری برسد . بنابراین می توان از اکنون او را نخستین رهبر کرملین از زمان استالین دانست که  برای دو دهه قدرت را در دست گرفته است.

اما بدون شک، کرملین در خصوص نرخ مشارکت رای دهندگان، نگرانی هایی دارد.به عبارتی دقیق تر مقامات نگران درخواست ها از پوتین هستند. آن ها با برگزاری نظر سنجی و رفراندوم های گاه و بیگاه در تلاشند نظرات رای دهندگان را در خصوص تغییرات و درخواست های آنان بهتر درک کنند. درواقع همه در تلاشند تا پوتین با آرایی قدرتمند تر از سال ۲۰۱۲ برای بار دیگر انتخاب شود.

والری فیدوروف،رئیس سازمان نظارت دولتی روسیه که به طورمنظم نتایج نظرسنجی های خود را به کاخ کرملین ارائه می دهد، در این خصوص می گوید: فکر میکنم یک نتیجه خوب برای پوتین این است که رکوردش در سال ۲۰۱۲ را بکشند.

لازم به ذکر است که در سال ۲۰۱۲، ۶۳.۶ درصد از مردم به پوتین رای دادند.

فیدوروف ادامه داد : من تصور می کنم دولت قصد دارد مردم را به این انتخابات بکشاند، نه این که به آن ها فشار بیاورد. این بدین معنی است که از مجازات ها و تهدیدها استفاده نمی کند بلکه مردم را از طریق مسابقه و .. به پای صندوق می کشاند.

احتمالا انتخابات ۲۰۱۸ را می توان به عنوان یکی از عجیب ترین و بی نقص ترین رویدادهای سیاسی روسیه در نظر گرفت. قطعا این موضوع پوتین را ناراحت نمی کند که بداند ستاره تبلیغات انتخابات است . این در حالی است که رقیب اصلی او نامزد حزب کمونیست، پائول گرودونین، میلیونر و عضو سابق حزب حاکم است.

اگرچه برخی از مخالفان پوتین پیش از اعلام پیشنهادات ریاست جمهوری ، مهمترین سیاستمدار اپوزیسیون در کشور (الکسی ناوالنی) را کاندید می دانستند اما او از شرکت در انتخابات منع شده است.

 در اولین رویداد مبارزاتی کمپین  انتخاباتی پوتین، وی در روز شنبه در ورزشگاه لوژینکی مسکو حاضر شد تا با جمعیت شرکت کننده برای تماشای مسابقات دیدار کند. لیگ های هاکی کشور اولین دوره بازی های خود را به تاخیر انداخت تا بازیکنان بتوانند با پوتین در صحنه  استادیوم حضور داشته باشند.

با این حال، علی رغم  تمام امتیازاتی که به نفع کمپین پوتین وجود دارد، برخی از نظرسنجی ها، مفسران سیاسی و اعضای اپوزیسیون می گویند مشروعیت دولت در خطر است.

اوگنی رویزمن، شهردار یکتاگرینبرگ، سومین شهر بزرگ کشور، گفت: انتخابات نوعی ، اندازه گیری حمایت عمومی است. رویزمن،  ار مخالفان پوتین در قلمرو روسیه، نیز گفت به پوتین رای نخواهد داد .

اما کرملین باید در انتخابات با ملاحظه و مراقبت حرکت کند: از یک سو باید حمایت کافی مردم را در جهت صحه گذاشتن بر مشروعیت و اعتبار خود را جلب کند و از سوی دیگر باید از متوسل شدن به تاکتیک هایی که اعتراض های گسترده ضددولتی را پس از انتخابات پارلمانی ۲۰۱۱ کلید زد، اجتناب کند. برای رسیدن به این هدف، دولتی ها سعی دارند که روز رای گیری، حال و هوای تعطیلات را با خود به همراه داشته باشد.

اولین گام در مبارزات انتخاباتی و  رأی جمع کردن را می توان در ماه مه گذشته دید. زمانی که اعضای دوما ؛ مجلس سفلای مجمع فدرال روسیه (قوه مقننه روسیه)روز انتخابات را به ۱۸ مارس منتقل کردند. روزی که مصادف است با  چهارمین سالگرد امضای معاهده برای ضمیمه شدن  کریمه به روسیه . ای روز را می توان قطه عطفی در دوره سوم  کاری پوتین در نظر گرفت که محبوبیت وی را تا بیش از ۸۰ درصد افزایش داد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.