رسانه‌های اسرائیلی یکشنبه شب به نقل از منابع آگاه گزارش دادند که «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا به «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی گفته در صورتی که توافق هسته‌ای با ایران به صورت اساسی دچار تغییر نشود، آمریکا از این برجام خارج می‌شود.

کانال ۱۰ تلویزیون اسرائیل در خبری اختصاصی به نقل از دو مقام اسرائیلی گزارش داده است که ترامپ در دیدار هفته گذشته‌اش با نتانیاهو در واشنگتن، گفته او بر تغییر اساسی برجام پافشاری می‌کند و در این زمینه با اروپایی‌ها راه نخواهد آمد.

ترامپ که بارها توافق هسته‌ای با ایران را «توافقی فاجعه‌بار» خوانده، دو ماه پیش به اتحادیه اروپا و کنگره ۱۲۰ روز فرصت داد تا «نواقص» این توافق را برطرف کنند. ابدی شدن محدودیت غنی‌سازی ایران، محدود شدن برنامه موشکی ایران و ارائه دسترسی آزادانه به اماکن نظامی ایران از جمله شروط ترامپ برای ماندن در توافق هسته‌ای است.

مقام‌های اسرائیلی به نقل از ترامپ به کانال ۱۰ تلویزیون اسرائیلی گفته‌اند: «اروپایی‌ها اصلاحاتی را پیشنهاد کرده‌اند که نمایشی هستند و من را راضی نمی‌کنند.»

 رئیس‌جمهور آمریکا پیش از این هم گفته بود در صورتی که اصطلاحات مد نظر او بر توافق هسته‌ای اعمال نشود، واشنگتن از این توافق خارج می‌شود. نتانیاهو هفته پیش در نشست سالانه «کمیته عمومی آمریکا و اسرائیل» (آیپک) گفت در صورتی که آمریکا از این توافق خارج شود، اسرائیل در کنار ایالات متحده می‌ایستد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.