توزیع اسکناس نو در استان تهران که از روز دوشنبه ۲۱ اسفند ماه سال جاری آغاز می‌شود با مشارکت بانک‌های عامل و از طریق ۷۰ شعبه منتخب مستقر در نقاط مختلف استان انجام خواهد شد.

توزیع اسکناس نو در سایر استان‌ها تحت نظارت ناظران پولی بانک مرکزی مستقر در مراکز استان‌ها و از طریق شعب منتخب تعیین شده انجام می شود.

مسعود رحیمی مدیرکل ریالی و نشر بانک مرکزی درباره نوع اسکناس‌های در نظر گرفته شده برای توزیع گفته است: اسکناس‌هایی که توزیع خواهد شد از نوع یک هزار تومانی، دو هزار تومانی و پنج هزار تومانی است؛ ضمن آنکه توزیع اسکناس ۱۰ هزار تومانی و ایران‌چک ۵۰ هزار تومانی نیز که از اوایل اسفند ماه در بین بانک‌ها آغاز شده در روزهای پیش‌رو بیشتر شده و از طریق شعب بانک‌ها و دستگاه‌های خودپرداز در اختیار مردم قرار خواهد گرفت.

با توجه به برنامه‌ریزی‌های به عمل آمده در حال حاضر ذخایر اسکناس و ایران‌چک بانک مرکزی از وضعیت مطلوبی برخوردار بوده و هیچگونه مشکلی برای تامین وجوه نقد مورد نیاز مردم در روزهای پایانی سال وجود ندارد.

پارسیان، رفاه کارگران، سینا، پست‌ بانک، گردشگری، سپه، اقتصاد نوین، ملت، صادرات و ملی بانک‌هایی هستند که در شعب منتخب آنها اسکناس نو توزیع می‌شود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.