همایون هاشمی عصر شنبه در جلسه هم اندیشی شرکت‌های تامین کننده تجهیزات پزشکی درمحل هتل انقلاب پارسیان، افزود: مطالبات این حوزه، کم نیست و آن را در جلسات مختلف پیگیری کردیم و نتیجه آن شد که چهار هزارمیلیارد تومان پول نقد و دو هزار میلیارد تومان اسناد برای مطالبات صنعت پخش دارو و تجهیزات پزشکی، نشان دار شد.

وی بیان داشت: ما در حال رصد کردن هستیم و عمده مشکل در آنجاست که عمده این پول ها به دانشگاه های علوم پزشکی می رود و آنها هیات امنایی عمل می کنند، در حالیکه وزیر بهداشت دستور صریح داد که این پول در سیستم توزیع شود.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: یک بخش پول به بیمه و داروخانه ها رفت، اما در دانشگاه های علوم پزشکی اختلالی هست.

هاشمی افزود: صنعت دارو و تجهیزات پزشکی، ۲۰۰ هزار شغل مستقیم ایجاد کرده است.

وی ادامه داد: کارخانه های دارو و تجهیزات پزشکی برای کارگران است اما حالا آنها در پرداخت حقوق آخر سال، پاداش و عیدی دچار مشکل شده‌اند.

وی با تاکید بر حمایت از وزیر بهداشت و اجرای طرح تحول سلامت گفت: این طرح دارای سه اشکال نداشتن راهنمای بالینی، مبتنی نبودن بر پزشک خانواده و نبود نظارت های اساسی است.

وی تصریح کرد: ۶۰ درصد مطالبات حوزه دارو و تجهیزات پزشکی می توانست با آن چهار هزار میلیارد تومان تامین شود اما زخم آنقدر مزمن شده که کار از پانسمان گذشته است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.