علاء الدین بروجردی در مراسم گرامیداشت پانزدهمین سالگرد شهادت آیت الله سید محمد باقر حکیم و نهمین سالگرد رحلت حجت‌الاسلام و المسلمین سید عبد العزیز حکیم و نیز ارج نهادن به مقام شهدای حشدالشعبی که با حضور تعدادی از شخصیت های سیاسی ایرانی و عراقی در منطقه دولت آباد تهران برگزار شده بود، تصریح کرد: آمریکا از جنگ جهانی دوم تاکنون در هر کشور که حضور نظامی یافته است قرارگاهی برای خود ایجاد کرده و در آنجا مانده است، اما ملت، دولت و مجلس عراق زیر بار این ننگ نرفته اند و نخواهند رفت.

این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: امروز و پس از پیروزی های ملت و دولت عراق بر داعش، آمریکا هوس داشتن پایگاه نظامی در عراق را دارد، در حالی که مردم شجاع عراق اجازه نخواهند داد آمریکایی که از در بیرون شده از پنجره بازگردد.

سفیر اسبق ایران در افغانستان در بخشی دیگر از صحبت های خود با اشاره به سیاست های مخرب آمریکا و هم پیمانانش در منطقه خاورمیانه گفت: امروز آمریکا تلاش می کند که داعش در سوریه باقی بماند تا جهان اسلام همیشه در بحران و رژیم صهیونیستی ایمن باشد. این استراتژی آمریکا در منطقه خاورمیانه است.

وی با اشاره به هدف شوم آمریکایی ها جهت تجزیه منطقه، افزود: امروز آمریکایی ها در عراق شکست خورده اند و با آموزش ده ها هزار نفر به دنبال انتقال پروژه خود به دیگر نقاط منطقه هستند، اما قطعا در این عرصه نیز شکست خواهند خورد.

 

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس تصریح کرد: آمریکا تنها خود را به زحمت می اندازد و فکر می کند می تواند در منطقه یکه تازی کند، اما دیگر دوران یکه تازی آمریکا به پایان رسیده است و ما هر روز شاهد قدرت گرفتن بیشتر نیروهای اسلامی و جریان مقاومت خواهیم بود.

 وی همچنین در بخشی دیگر از صحبت های خود با بیان این که صبر انقلابی و هوشمندی سیاسی شهید آیت الله حکیم زبانزد عام و خاص است و منطقه خاورمیانه مدیون رشادت های آیت الله حکیم است، گفت: آیت الله حکیم ده ها سال صبر کردند تا مقاومت ها و مبارزات مردم عراق به نتیجه برسد.

به گزارش ایسنا، علی اکبر ولایتی مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل، علاء الدین بروجردی رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، سید صادق حکیم فرزند ارشد شهید حکیم، راجح صابر الموسوی سفیر عراق در تهران، حجت الاسلام و المسلمین علی خمینی، حجت الاسلام والمسلمین دعایی و ... از شخصیت های سیاسی ایران و عراق حاضر در این مراسم بودند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.