محمدجواد جمالی نوبندگانی با اشاره به حمله به سفارت ایران در لندن اظهار کرد: ما این حمله را کاملا حساب شده و از پیش تعیین شده می‌دانیم. نیروهای اطلاعاتی و امنیتی انگلستان آنقدر قدرت دارند که چنین مسائلی را پیش‌بینی کنند و ما معتقدیم طراحی این حمله توسط سیستم‌های امنیتی انگلستان برای خوشآیند محمد بن سلمان بوده است.

این نماینده مجلس ادامه داد: همزمانی این حرکت با سفر محمدبن سلمان و موضع‌گیری سرسختانه،لجوجانه و همراه با عناد مقامات انگلیسی علیه ایران و همچنین همزمانی آن با نشست چهار جانبه اعراب و موضع‌گیری کشورهایی مثل بحرین که با انگلیس کاملا هماهنگ هستند و هماهنگی‌های اخیر آمریکا و انگلیس جای تامل دارد.

جمالی تصریح کرد: این حرکت به وسیله گروهی انجام شده که تاکنون چنین اقداماتی را از آن سراغ نداشتیم. این گروه منسوب به فرقه شیرازیه هستند که توسط استعمار انگلیس و برای بدنام کردن وجهه شیعیان به وجود آمده‌اند و از همه مقدورات تبلیغاتی، رسانه‌ای و فضای مجازی انگلستان و کشورهای غربی برخوردار هستند.

وی با بیان اینکه حمله جمعه شب به سفارت ایران شبیه حمله به سفارت ایران در لندن در دهه ۶۰ است که منجر به شهادت و زخمی شدن کارمندان سفارت شد و از سوی منافقان صورت گرفت افزود: این اقدام نابخردانه و دور از تعهدات بین‌المللی و دیپلماتیک و ناشی از کینه‌جویی انگلیس بود که ریشه  در تاریخ استعمار این کشور دارد.

نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه دولت انگلیس باید مسئولیت این حمله را بپذیرد و نسبت به جبران خسارات و عذرخواهی اقدام کند گفت:‌جمهوری اسلامی از طریق دیپلماتیک، قضایی و سیاسی پیگیر این قضیه خواهد بود و مجلس شورای اسلامی و کمیسیون امنیت ملی نیز واکنش مناسبی را نسبت به آن خواهند داشت.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.