محمد علی‌آبادی، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سبزوار، برای دومین بار از لغو کنسرت فرزاد فرزین در این شهر خبر داد.

در حالی که قرار بود فرزاد فرزین، خواننده پاپ، امشب (جمعه ۱۸ اسفند) در سالن شهید چمرانِ شهر سبزوار واقع در استان خراسان رضوی روی صحنه برود، روز سه‌شنبه ۱۵ بهمن برای نخستین بار این خبر آمد که کنسرت لغو شده است.

محمد علی‌آبادی، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سبزوار در گفت‌و‌گو با ایرنا (اینجا) گفته بود: «مجوز برگزاری براساس اجرای صحنه‌ای بوده اما موسسه مجری تصمیم به برگزاری کنسرت به شکلی دیگر داشته است. با وجود اخطارها و پیگیری‌های اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سبزوار، این تخلفات برطرف نشد، از این رو با تصمیم امام جمعه و هماهنگی دادستان سبزوار، این کنسرت لغو شد. لغو این برنامه در حالی صورت گرفت که بیشتر بلیت‌های آن خریداری شده است.»

علی‌آبادی مشخص نکرده بود که منظورش از «شکلی دیگر» که موسسه برگزارکننده کنسرت در صدد اجرایی کردن آن بوده، به چه معناست.

فردای آن روز، چهارشنبه ۱۶ اسفند علی‌آبادی در گفت‌و‌گویی که بر روی سایت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی قرار گرفت اعلام کرد این کنسرت لغو نشده است! (اینجا) از او نقل شده بود: «مباحثی در خصوص نحوه اجرا و فروش بلیط توسط موسسه بوده است که در صدد رفع این مشکل هستیم. اجرای صحنه‌ای که مجوز داشته باشد در چارچوب مقررات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی انجام می‌شود و منع قانونی برای این اجرا وجود ندارد.»

روز پنجشنبه ۱۷ اسفند خبری نبود تا این که امروز، جمعه ۱۸ اسفند در حالی که فرزاد فرزین باید در سالن شهید چمران روی صحنه می‌رفت دفتر خبرگزاری ایرنا در سبزوار مجددا خبر از لغو این کنسرت داد! باز هم محمد علی‌آبادی بود که گفت: «برگزاری این کنسرت سه روز قبل به سبب تخلف موسسه مجری آن از شرایط اجرای صحنه‌ای که در مجوز قانونی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی صادر شده بود، از سوی دادستان لغو شده بود. پس از لغو این کنسرت، دوباره برای اجرای آن در سبزوار بین مسئولان و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان جلساتی برگزار شد که از سوی دادستان دستور جدیدی مبنی بر اجرای کنسرت صادر نشد و بنا به دستور سه روز قبل این مقام قضایی کنسرت به صورت قطعی لغو شد.»

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.