این رسانه عرب زبان ادامه داد: با برگزاری انتخاباتی دموکراتیک، حزب الله به بیشترین تعداد نمایندگان در مجلس دست خواهد یافت، اما ولی عهد سعودی به همراه حریری به دنبال ابزاری هستند تا راه را بر حزب الله ببندند، چرا که نقشه آمریکا و اسرائیل محاصره حزب الله و سلب پوشش و محبوبیت مردمی آن در لبنان است.

در همین راستا، ولی عهد سعودی پس از اشتباهی که در مورد حریری مرتکب شده و موجب انقلاب ملت لبنان علیه عربستان شد، اکنون تصمیم دارد این اشتباه را با حمایت از حریری و تجمیع نیروهای سنی در لبنان، جبران کند؛ از این رو با دادن حدود صد میلیون دلار به سعد حریری و واگذاری پروژه هایی به او به ارزش یک میلیارد و 700 میلیون دلار، تلاش کرد جبهه سنی لبنان را به لحاظ مالی حمایت کند.

در این جا این سوال مطرح می شود: حریری که تنها به شرطی استعفای خود را پس گرفت که مجلس وزرا اصل اتکا به خود و دوری از دخالتهای خارجی را امضا کند، حال چگونه خود با زیر پا گذاشتن این اصل بار دیگر پای عربستان را به مسائل سرنوشت ساز لبنان باز کرده است؟!

دولت سعدی حریری! چطور در زمانی که با ولی عهد سعودی در حال تدارک موازنه هایی برای انتخابات نمایندگان لبنان هستید و امور را از اختیار و انتخاب ملت لبنان دور کرده اید، می توانید از اتکا بر نیروهای داخلی دم بزنید؟!

اقای حریری! شما پلی هستید که عربستان سعودی به وسیله شما وارد لبنان شده است تا بزرگترین دخالت ها را در مسائل داخلی آن کند، و ابزار این دخالت، فریب اراده ملت لبنان، از طریق اموال سعودی و سوء استفاده از اوضاع سخت معیشتی آنهاست، در واقع شما با پول سعودیها سعی در خریدن آراء مردم به نفع خود دارید و به این وسیله دموکراسی در لبنان را نابود می کنید.

حال این سعودی ها چه کسانی هستند؟! همان ها که با زیر پا گذاشتن وعده های خود در مورد تقویت ارتش لبنان و واگذاری هبه 3 میلیارد دلاری به آن، این هزینه ها را صرف ورود به جنگ یمن کردند و شکست خورده بازگشتند.

اما شما سعودیها! چرا برای خلع سلاح مقاومت علیه ما هجوم می آورید؟! در حالی که هنگام ورود صهیونیستها به لبنان هیچ یک از شما دولتهای عربی برای آزادی جنوب لبنان دست به اسلحه نبردید؟! نیروهای مقاومت و حزب الله با تعداد نفرات اندک خود اسرائیلی ها را از خاک لبنان بیرون راندند، در حالی که شما با وجود تمام تجهیزات و سلاح های پیشرفته ساخت غرب خود نتوانستید بر 50 هزار حوثی غالب شوید!

طی هفته های آینده مسائل آشکارتر می شود و متوجه می شویم که چگونه آمریکا و عربستان سعودی در امور داخلی لبنان دخالت کرده، دموکراسی انتخابات را از بین برده و به کرامت و آزادی ملت لبنان، آزادی فکر و بیان و فرهنگ آن، اهانت کرده اند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.