وینفرد شفر در نشست خبری پیش از بازی استقلال با العین امارات در لیگ قهرمانان آسیا، گفت: خیلی خوشحالم که به العین برگشتم. اینجا تیم و مردم خوبی دارد و من روزهای موفقی در اینجا داشتم. وقتی به سال ۲۰۰۹ برگردیم، باید از شیخ حسن و محمد بن طلوع تشکر کنم. خوشحالم که این تیم و برادران عبدالرحمان پیشرفت کردند. خیلی صحبت ها در رسانه های ایران دیدم که قرارداد من در پایان فصل به صورت خودکار تمدید می شود اما اینگونه نیست و این اتفاق رخ نداده است.

سرمربی استقلال تاکید کرد: العین تیم خوبی است و فوتبال را به خوبی بازی می کند. ما می دانیم برابر این تیم چه کنیم و می خواهیم تیم اول گروه باقی بمانیم. آماده سازی خوبی داشتیم و امیدوارم آنچه در تمرینات و جلسات آنالیز انجام می دهیم، به زمین بازی منتقل کنیم و با اعتماد به نفس وارد زمین خواهیم شد.

شفر ادامه داد: ما بازی العین را در دربی امارات دیدیم و آنالیز کردیم. دربی اینجا خیلی خوب است اما دربی ایران با حضور ۹۰ هزار نفر، خیلی سخت تر بود و بزرگتر. ما باید ۹۰ دقیقه می جنگیدیم. پیروزی در این دیدار به ما اعتماد به نفس داد و امیدوارم فردا با همان اعتماد به نفس در زمین مسابقه حاضر شویم.

وی در خصوص تغییرات العین بعد از دوران سرمربیگری وی تاکید کرد: عُمَر (عبدالرحمان) را از گذشته می شناسم و خوشحالم که عملکرد او خوب بود. او ۱۷ ساله بود که با برادرش به تیم ما آمد و راه خود را برای رسیدن به سطح اول آسیا به خوبی طی کرده است. او بازیکنی است که همیشه به حرف مربیان گوش می کند و از نظر ذهنی شرایط خوبی دارد. در ملاقات اولی که با شیخ داشتم، به او گفتم بازیکنان محلی برای من مهم هستند و در هر بازی باید ۸ بازیکن اماراتی داخل زمین باشد زیرا این برای فوتبال امارات مهم است و به همین دلیل بعدا ۶ بازیکن العین در تیم ملی فیکس شدند.

سرمربی استقلال افزود: ما در استقلال نیز این شرایط را داریم و خیلی خوب با بازیکنان کار می کنیم. سرور جباروف اینجاست (جباروف به همراه شفر در نشست خبری حضور داشت) و به خوبی می داند من چه می گویم. من همیشه از پیشرفت بازیکنان جوان خوشحال می شوم و در استقلال هم موفقیت ما به خاطر کار و روحیه تیمی و تمرین سخت و حرفه ای و با تمرکز است.

شفر در خصوص دیدار فصل گذشته استقلال و العین و شکست سنگین نماینده ایران در بازی برگشت، گفت: طبیعی است که مردم راجع به این نتیجه صحبت کنند اما ما تیم جدید و با ذهنیت جدیدی هستیم. فردا برای برد به زمین می رویم. همانگونه که سرور گفت برای این دیدار نگرانی نداریم زیرا تیم خوب و آماده ای داریم و اگر همه با صد در صد توان تلاش کنند، شانس بالایی برای کسب برد داریم.

دیدار تیم های استقلال و العین از هفته سوم لیگ قهرمانان آسیا فردا، سه شنبه و از ساعت ۱۸:۵۰ در امارات برگزار می شود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.