سالار عثمان حسین روز یکشنبه در مراسم افتتاح هفتمین نمایشگاه بزرگ کتاب استان کردستان اظهار کرد: مبادلات و ارتباط خوب ایران و اقلیم ریشه تاریخی دارد.

وی با بیان اینکه اقلیم آمادگی همکاری در هر نوع با جمهوری اسلامی ایران را دارد، افزود: این پیوند فرهنگی و تاریخی باید با همکاری و ارتباط بیشتر محکم تر از گذشته شود. 

معاون وزیر روشنبیری اقلیم کردستان عراق به نشست های مشترک با مسئولان استان کردستان برای ارتباط بیشتر در روزهای آینده خبر داد و اضافه کرد: کتاب می تواند تفکرها را در مسیرهای درست هدایت کند.

سالار عثمان حسین کتاب خواندن را مهمترین راه پرورش فکر و اندیشه دانست و یادآور شد: کتاب امروز بهانه ایی شد تا در سنندج، شهر هنرمندان بزرگ کرُد حضور پیدا کنند.

به گزارش ایرنا، هفتمین نمایشگاه کتاب کردستان با حضور معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، معاون وزیر فرهنگ و جوانان کردستان عراق،نماینده ولی فقیه و استاندار کردستان در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی سنندج گشایش یافت.

۶۲۸ ناشر برای حضور در این نمایشگاه متقاضی شده بودند که ۳۳۸ ناشر برای حضور در هفتمین نمایشگاه بزرگ کتاب کردستان انتخاب شدند..

علاوه بر ناشران داخلی، ۱۴ ناشر برجسته منطقه شمال عراق (اقلیم کردستان) دو هزار و ۷۱۸ عنوان کتاب شامل ۴۲ هزار نسخه را در این نمایشگاه عرضه می کنند.

هفتمین دوره نمایشگاه بزرگ کتاب استان کردستان پس از وقفه‌ای سه ساله ۱۳ تا ۱۸ اسفند ماه جاری با حضور ناشران برجسته و فعال کشوری و منطقه شمال عراق در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی سنندج برگزار می‌شود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.