در این دیدار تادیچ ضمن خوشامدگویی به ظریف گفت: افتخار داشتم در سال ۲۰۱۶ به ایران سفر کنم و میهمان آقای دکتر لاریجانی باشم و خاطرات و دستاوردهای خوبی از آن سفر دارم و از نزدیک دوستی مردم ایران با ملت بوسنی را احساس کردم.

وزیر امور خارجه کشورمان هم با ابلاغ سلام گرم رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: سفر بسیار پر باری داشتیم و تجار و کارآفرینان دو کشور دیدارهای کاری بسیار خوبی با هم داشتند.

وی افزود: علاقمند تداوم ثبات و دوستی در بوسنی هستیم و خواستار همکاری با همه اقوام در بوسنی و هرزگوین هستیم.

 ظریف با اشاره به اینکه روابط دو ملت و روابط فرهنگی ما بسیار قدیمی و مستحکم است، افزود: آماده گسترش روابط در همه زمینه ها هستیم و در این زمینه هیچ محدودیتی نداریم.

گسترش روابط پارلمانی، افزایش تبادلات مردمی بویژه در حوزه گردشگری، گسترش روابط اقتصادی و تجاری و تسهیلات روادیدی از دیگر موضوعات مورد گفتگو در این دیدار بود.

تبادل نظر در خصوص مسائل منطقه ای و بین المللی و لزوم همکاری برای مبارزه همه جانبه با تروریسم و افراط گرایی از دیگر مباحث مطرح شد در این گفتگو بود.

در این دیدار همچنین نمایندگان "مجلسین نمایندگان و اقوام" بوسنی بطور جداگانه ضمن خوشامدگویی به وزیر امور خارجه آمادگی و حمایت مجالس این کشور را از گسترش روابط با ایران در همه زمینه ها و سطوح اعلام کردند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.