عزیز فیلی اظهار داشت: ۲ تیم از کوهنوردان جمعیت هلال احمر و تکاوران ارتش در شرایطی سخت که از صبح امروز به ارتفاعات چهار هزار متری محل سقوط هواپیما اعزام شده بودند ساعت ۱۰ امروز در قله پازن پیر فرود آمدند و مشغول جست و جو برای یافتن پیکر جانباختگان هستند.

وی با بیان اینکه استان کهگیلویه و بویراحمد فرماندهی عملیات میدانی اعم از امدادی، امنیتی و انتظامی برای جست و جوی پیکر جانباختگان و پیدا کردن جعبه سیاه هواپیما را بر عهده گرفته است، افزود : عملیات از سمت سمیرم و پادنا به‌طور کامل متوقف نشده است و در صورت لزوم همکاری خواهند کرد.

گفت: ۲ تیم سه نفره نیروهای تخصصی امدادی بوده که به‌عنوان تیم حمل کننده با کوله پشتی برای جست و جو و انتقال بقایای پیکر جانباختگان سانحه هوایی اعزام شده‌اند.

جانشین رئیس ستاد مدیریت بحران استان تصریح کرد: ۲ گروه ۶ نفره امدادی و تخصصی از ظهر امروز نیز برای پشتیبانی تیم نخست به منطقه اعزام خواهند شد.

بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش یابی هواشناسی وضعیت جوی در محل سقوط هواپیمای تهران یاسوج از امروز تا روز یکشنبه پایدار خواهد بود و کار جست و جو و انتقال ادامه خواهد داشت.

روز گذشته در دوازدهمین روز تلاش عوامل و نیروهای امدادی برای اعزام به ارتفاعات دنا و آغاز عملیات جست و جو پیکر جانباختگان سانحه هواپیمای تهران- یاسوج به دلیل شرایط نامساعد جوی بی‌نتیجه مانده بود.

ارتفاع برف در کوه دنا، گردنه بیژن و محل سقوط هواپیمای مسافربری تهران - یاسوج حدود سه متر اعلام شده است.

هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد هوای امروز، جمعه و روزهای شنبه و یکشنبه هفته آینده را برای انجام عملیات جست و جو مساعد پیش بینی کرده است.

پرواز شماره ۳۷۰۴ هواپیمای آسمان با ۶۰ مسافر و ۶ خدمه پروازی ساعت ۸ صبح روز یکشنبه ۲۹ بهمن، تهران را به مقصد یاسوج ترک اما در نزدیکی سمیرم اصفهان سقوط کرد.

این هواپیما از نوع ای تی آر ۷۲ پس از ۵۵ دقیقه از صفحه رادار مرکز کنترل خارج می‌شود و بر اساس اعلام اورژانس خبر سقوط این هواپیما در منطقه کوهستانی پادنای سمیرم اعلام شد.

اگرچه لاشه هواپیما ۴۸ ساعت پس از سقوط، پیدا شد اما به دلیل شرایط نامناسب هوا عملیات جست و جو و انتقال پیکر جانباختگان ناتمام مانده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.