سایت یورو نیوز گزارش داد، درباره علت اصلی سفر جیانی اینفانتینو رئیس فدراسیون جهانی فوتبال نوشت با توجه به این که دو کشور ایران و عربستان دچار مناقشات سیاسی هستند، اینفانتینو سعی دارد میان دو طرف میانجیگری کند.

یورو نیوز سپس بخشی از سخنان اینفانتینو در نشستی که با حضور مسعود سلطانی‌فر، وزیر ورزش ایران داشته، نقل کرده است: «کاملاً مشخص است که سیاست باید از فوتبال دور باشد و فوتبال هم باید از سیاست دور باشد».

اینفانتینو تأکید کرد:« با وجود اختلافات سیاسی احتمالی میان ایران و عربستان، این اختلافات نباید روی فوتبال تأثیر بگذارد. اما همیشه بهترین راه حل این است که مانند همه تورنمنت‌ها و در سایر کشورها، بازی‌های رفت و برگشت در خانه دو تیم برگزار شود».

یورونیوز در پایان نوشت،در لیگ قهرمانان آسیا، تیم‌های عربستان سعودی‌ از بازی در ایران خود داری کردند که آخرین مورد آن بازی تیم استقلال تحت هدایت سرمربی آلمانی‌اش، وینفرد شفرد با الهلال بود.

دیگر رسانه های اروپایی مانند خبرگزاری فرانسه، او جوگو پرتغال و برخی دیگر از رسانه های آلمانی زبان هم با اشاره به سفر اینفانتینو به انتشار صحبت های رئیس فیفا درباره لزوم دخالت نداشتن سیاست در فوتبال پرداختند و به اختلافات سیاسی ایران و عربستان و بهانه جویی نمایندگان این کشور برای خودداری از بازی در ایران اشاره کردند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.