امروز در بازارهای جهانی نفت برنت ۶۲ سنت کاهش یافت و بشکه‌ای ۶۴ دلار و ۱۱ سنت به فروش رفت. قیمت نفت آمریکا هم کاهش ۴۹ سنتی را تجربه کرد و بشکه‌ای ۶۱ دلار و ۱۵ سنت معامله شد.

خبرگزاری رویترز درباره دلیل کاهش قیمت نفت نوشت:امروز تولید نفت آمریکا افزایش یافت و رکورد جدیدی را برجای گذاشت. افزایش ذخایر این کشور سبب شد تا با بالا رفتن میزان عرضه، قیمت نفت در بازار کاهش یابد.

تولید نفت آمریکا رکورد بی‌سابقه بیشترین زمان تولید این کشور را با ۱۰.۰۵۷ میلیون بشکه در روز در ماه نوامبر شکست. دولت این کشور اعلام کرد که آمارهای هفتگی نشان می‌دهد باید منتظر افزایش تولید و رکورد جدیدی باشیم، این افزایش تولید در نفت آمریکا بیش از پیش‌بینی‌های قبلی بوده است.

از سوی دیگر امروز دلار آمریکا نیز افزایش یافت. افزایش دلار باعث می‌شود قیمت طلای سیاه برای خریداران با دیگر ارزها گران‌تر تمام شود، بنابراین میزان تقاضا در بازار کاهش می‌یابد و متعاقب آن قیمت کمتر می‌شود.

در این میان نوربرت روئکر، رئیس تحقیقات کمودیتی در مؤسسه جولیوس بایر اعلام کرد: «افزایش تولید نفت شیل آمریکا همچنان ادامه خواهد داشت و بازار را پر خواهد کرد. ما احتمال کاهش‌ بیشتر قیمت را انتظار داریم.»

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.